Avatar billede Slettet bruger
18. december 2010 - 16:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nu er det vist på tide....

At få ændret denne Guide link. Tumper stiller for mange spørgsmål til stor irritation. Andre tumper, begynder at besvare dem - selv dem som har mange år på bagen.

Fjern det link fra forsiden og flyt det til brugerens profil, så man skal lede efter det som ny bruger, os andre skal nok finde det.

Derudover, skal der underhylende, tjekkes for at minimum 300 ord skal skrives før det bliver godkendt som en guide. Det er ret simpel HTML!!

En stor del gode guides bliver kvalt i denne mængde ligegyldige spadeagtige "guides"
Avatar billede arne_v Ekspert
18. december 2010 - 16:12 #1
Det er faktisk en glimrende ide.

Det behøver ikke at være nemt at oprette en guide.

Linket kan sagtens gemmes lidt væk.
Avatar billede repox Seniormester
18. december 2010 - 17:25 #2
Jeg er faktisk begyndt at tro at nye brugere har en slags 'Wizard' indstilling til Guide linket - altså, at folk tror at det er en 'guidet' måde at stille et spørgsmål på og ikke en eller anden upraktisk/teknisk/nørdet formular til at oprette et simpelt spørgsmål...

Kunne det ikke virke plausibelt? Det kunne da forklare en del af de seneste guides...
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2010 - 18:21 #3
Kunne være det. Gammers er noget for sig selv. Unge og ligeglade med protokoller He he!

Men problemet bør løses uanset.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. december 2010 - 20:39 #4
Ja det er da irriterende at de stiller spørgsmål i guides, men sgu ikke i orden at nedgøre dem.

Hjælp brugeren til at oprette sit spørgsmål korrekt.
Hej. Du har oprettet et spørgsmål under guides.
1. Guiderne er brugernes egne tips til de andre brugere.
2. Du får ikke mail hvis folk kommenterer din guide.
3. Brug http://www.eksperten.dk/spm/opret når du skal oprette spørgsmål.
4. Hvis du skal have hjælp, så skriv :)

Så simpelt kan det gøres, og tager lige så lang tid som at brokke sig ;)
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2010 - 23:05 #6
Fint nok at hjælpe dem. og fedte rundt med tastaturet.

MEN det kan gøres bedre...

Og jeg elsker at brokke mig :-)
Avatar billede repox Seniormester
21. december 2010 - 12:56 #7
Jeg brokker mig også gerne - jeg er bestemt ikke bedre end nogen anden her, hvad angår sproget; men som jeg også forklarede til Admin, så er den ligegyldighed der er overfor modereringen af forummet her resulteret i et selvtægtssystem hvor justitsen består i stikpiller eller klar besked (ikke altid lige pænt formuleret) til de som forbryder sig på både de skrevne og uskrevne regler.

Det mener jeg ikke er holdbart og jeg synes det er synd at det er der eksperten.dk er ved at ende.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 09:31 #8
En spade som skriver et spørgsmål i en Guide er per definition en spade.

De kan ikke hjælpes, derfor er det spild af tid.

repox: Vi er nød til at have en selvjustits og det kan være ganske underholdene. En homosapiens som ikke kan finde sit værktøj, leder forgæves her på eksperten.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2010 - 09:38 #9
Dot DK