Avatar billede kristian_kh1301 Nybegynder
17. december 2010 - 13:32 Der er 1 kommentar

Asus ul80vt USB 2.0 ikke længere aktivt, kører nu kun usb 1.0???

Hej Forum.

Jeg er den lykkelige ejer af en Asus ul80vt notebook, med WIN 7 X64.
Den har 3 USB 2.0 Porte som indtil for nyeligt har virket upåklageligt. Nu siger computeren at den usbenhed jeg connecter kan køre hurtigere ved at bruge en højhastigheds port. All tre porte skulle køre USB 2.0. Nogern forslag til hvad der kan være galt her. Jeg har afinstalleret USB driverne og geninstalleret (win gør det automatisk ved genstart) men intet virker. Computeren bliver ved med at insistere på at den ikke kører usb 2.0.

Et andet problem er mit webcamera, som jeg bruger rigtig meget gennem skype og msn heller ikke længere virker. kan se på navnet at det muligvis også skyldes problemet med usb 2.0. Navnet på webcamaret er: "USB 2.0 0.3M UVC Webcam" Camerat viser bare sort eller grå skærm når det er aktivt.
Jeg kan der ud over se in i enhedshåndtering at windows vil installere 5 eksterne bluetooth enheder, men kan ingen drivere finde dertil. Jeg har prøvet at fjerne de 5, men windows bliver ved med at geninstallere dem.

Håber i kan hjælpe.
Ønsker virkelig ikke og skal ud i en geninstall af win 7. Computeren har kun været brugt til skolebrug, arbejde og lidt spil. Har ikke brugt den til at søge på ulovlige sider el. lignende som kunne have spyware og virus.
Avatar billede Manteuffelstr Nybegynder
17. december 2010 - 16:57 #1
Hej Kristian

Prøv at checke denne tidligere thread i forummet:
http://www.eksperten.dk/spm/299570

Kort sagt; samme problem, og løsninger en windows service update packages. Check microsoft - det kunne tilsyneladende løse dit problem.

Webkameraet kunne sagtens være en seperat hændelse. Indledningsvist har de fleste notebooks en shortkey kombination der 'de-/aktiverer'tilhørende webkameraer, WLAN-kort etc. måske det ganske enkelt er blevet deaktiveret? Ofte FN+F1 eller FN+F8.

Vedr. geninstallation - det er måske lidt træls, men en god idé, at fjerne "støjen" en gang imellem :)

Håber det lykkes
o7