Avatar billede Mikardo Nybegynder
07. december 2010 - 21:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pagination PHP

kære eksperter(:
jeg har et problem som jeg ikke kan løse , jeg kan ikke selv finde fejlen så håber en af jer kan hjælpe mig (:
når jeg tester siden ( online ) så sker der intet, får bare en totalt blank side
mvh Mikkel Sørensen
here is the gris ->

<?php
session_start();
ob_start();
$db = mysqli_connect("xxxx","xxxx","xxxx","xxxx");
?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>pagination</title>
</head>
<body>
<?php
$sql = "select * from tbl_gaestebog";
$sqlquery  = mysqli_query($db,$sql) or die(mysqli_error($db));
$intquery = mysqli_num_rows($sqlquery);
$intantalprside = 2;
$intsiderialt = ceil($intquery / $intantalprside);
if(isset($_GET['page']) && is_numeric($_GET['page'])){
$intaktuelleside = (int)$_GET['page'];
}else{
    $intaktuelleside = 1;
    };
    if($intaktuelleside > $intsiderialt){
    $intaktuelleside = $intsiderialt;
    };
if($intaktuelleside < 1){
    $intaktuelleside = 1;
    };
// danner offset
    $offset = ($intaktuelleside - 1) * $intantalprside;
    $sql = "select * from tbl_gaestebog limit ".$offset.",".$intantalprside;
    $sqlquery = mysqli_query($db.$sql) or die (mysqli_error($db));
    while($dbFecth = mysqli_fetch_array($sqlquery)){
        echo"<p>";
        echo $dbFecth['fra']."<br />";
        echo $dbFecth['mess']."</p>";
        };
        $intlinks = 3;
        if($intaktuelleside > 1){
            echo"<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?page=1'>«</a>";
            echo"<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?page=".$intforrige."'>Tilbage</a>";
            };
            for($i =($intaktuelleside - $intlinks); $si < (($intaktuelleside + $intlinks) + 1); $i++){
                if(($i > 0) && ($i <= $intsiderialt )){
                if($ii == $intaktuelleside){
                    echo"<strong>".$i."</strong>";
                }else{
                    echo"<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?page=".$i."'>".$i."</a>";
                };
if($intaktuelleside !=$intsiderialt){
    $intnaeste = $intaktuelleside + 1;
    echo"<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?page=".$intnaeste."'>næste</a>";
    echo"<a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?page=".$intsiderialt."'>»</a>";
};

?>

</body>
</html>
<?php
ob_end_flush();
?>
Avatar billede majbom Novice
07. december 2010 - 21:54 #1
er der nogen speciel grund til de semikoloner efter dine } ?

prøv at udskriv mysql_num_rows på dit sql-resultat...
Avatar billede Mikardo Nybegynder
07. december 2010 - 22:00 #2
Hej splazz.
grunden til min adslutninger er }; og ikke } . er simpel god kodeskik (:
og ja det har jeg prøvet , så får jeg tallet 6 som er nummeret af rows i min db (:
Avatar billede majbom Novice
07. december 2010 - 22:27 #3
kodeskik? hmm, jeg har sq aldrig rigtig set det andre steder, men fair nok :)

jeg mente num_rows på query'en med limit...
Avatar billede Mikardo Nybegynder
07. december 2010 - 22:42 #4
det gav 2 (:

$intantalprside = 2; (: ?
Avatar billede wanze Nybegynder
07. december 2010 - 22:52 #5
Det med ; er vist efter din egen opskrift på kodeskik. Den kodeskik vil bestemt ikke gavne dig senere, hvis du har i sinde at prøve andre sprog engang, fx en C-variant eller Java, da disse ikke er så storsindede med den slags hjemmelavet syntaks. :)

Jeg ved godt, det var et sidsspring, men synes lige det var værd at nævne.
Avatar billede majbom Novice
07. december 2010 - 22:53 #6
$sqlquery = mysqli_query($db.$sql) or die (mysqli_error($db));

skal det ikke være et komma mellem $db og $sql?

og så skriver du dbFecth i stedet for dbFetch - trykleif?
Avatar billede The_Buzz Novice
07. december 2010 - 23:35 #7
Enig med de andre, jeg har aldrig set ; efter } - eller.. Jo det gjorde jeg engang i PHP3 og der knækkede den sig over det - så jeg stoppede med det (det var i mine unge år :P indenfor programmering)
Avatar billede Mikardo Nybegynder
08. december 2010 - 10:35 #8
har fundet en løsning . tak for hjælpen
Avatar billede majbom Novice
08. december 2010 - 10:45 #9
hvad var fejlen?
Avatar billede repox Seniormester
09. december 2010 - 09:59 #10
omfg... kommer der ikke bare flere og flere af den slags tråde hvor resultat bliver at OP vælger at bare stjæle sine egne point og i øvrigt skide på den hjælp der i øvrigt kom?
Avatar billede majbom Novice
09. december 2010 - 16:39 #11
-> repox - jeg synes også der bliver flere og flere af dem.. :(