Avatar billede anba Mester
04. december 2010 - 09:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Netværk 2 - mærkeligt navn

Jeg har en stofanet bredbåndsforbindelse - ikke trådløs. Jeg har windows 7.
Mit problem/spørgsmå er følgende: I pc-ens højre hjørne kan jeg klikke på et lille ikon, som viser en lille fjernsynsskærm (menerjeg). Når jeg klikker på denne så står der øverst: Der er oprettet forbindelse til netværk 2, Internetadgang.
Under det står der: Trådløs netværksforbindelse - nedtonet.
Under det igen står der så med blåt 3 forskellige ting på skift - nogle gange står alle 3 ting og nogle gange 1 eller to af dem - nemlig følgende i tilfældig rækkefølge, da det skifter:
a) default
b) linksysb6FC
c) baron92fader62konge

Ved ikke hvorfor der pludselig står netværk 2 - det mener jeg ikke der gjorde tidligere. Men det er c) jeg er mest bekymret for......er det nogle sikkerhedsmæssigt der ikke er i orden - eller hvad kan det betyde. Det med linksys mener jeg egentlig har noget med mit modem at gøre - men er ikke sikker ? Nogle gange er der et gult udråbstegn udfor en eller flere af de 3 - og nogle gange er der en grøn firkant...det skifter hele tiden.

Nogen der kan forklare mig, hvad det betyder - om det er noget helt forkert - noget jeg kan gøre noget ved ?

Mit modem er et surfboard sb4100 - ved ikke om det skal bruges til oplysning.
Avatar billede 2nice Nybegynder
04. december 2010 - 10:01 #1
Netværk 2 er sikkert fordi du har 2 netkort i din pc.
Og dit kabel sidder i "port 2", prøv at satte kablet over i den ande port, og der vil sikkert komme tila at stå
"Der er oprettet forbindelse til netværk "

Hvis du derudover har trådløst netkort i din pc, vil det automatisk finde de trådløse netvære der er inden for rækkevidde.

Hvis Trådløs netværksforbindelse er netonet, er det fordi at wifi er disabled

Du kan tjekke alle dine netværksting under kontrolpanel > Netværk og Internet > Netværksforbindelser
Avatar billede anba Mester
04. december 2010 - 11:06 #2
Ja jeg har nok to netkort - et almindeligt og et til trådløst netværk - men jeg har ikke en trådløs forbindelse.

Jeg ved ikke hvad det betyder det du skriver om at WIFI ? er diabled.

Jeg ved ikke lige hvad det er jeg skal tjekke under netværk ? Der står netværk 2 og hjemmenetværk og LANforbindelse .

Skal jeg forstå det sådan, at det ikke er noget "farligt" det der står under det jeg skrev under c ? Er det en der bor i nærheden af mig jeg "fanger" ?? Eller hvordan skal det forstås.
Avatar billede 2nice Nybegynder
04. december 2010 - 11:18 #3
Der er ikke noget farligt i det.
Det er dem der bor i nærheden du fanger med det trådløse.
WIFI = Wireless Fidelity ---> http://da.wikipedia.org/wiki/Wi-Fi
Altså trådløst.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2010 - 11:22 #4
Jeg har lavet en tegning hvor det vises hvordan det ser ud.
Din PC. må derfor indeholde et trådløst netkort.
http://img199.imageshack.us/img199/6593/netvrk.png
Avatar billede anba Mester
04. december 2010 - 11:24 #5
Tak for det - så er jeg mere rolig.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. december 2010 - 11:31 #6
Og hvem takker du så?
Avatar billede anba Mester
04. december 2010 - 22:48 #7
Den jeg har givet point - 2nice. Undskyld hvis det kunne misforstås.