Avatar billede Filter06 Nybegynder
22. november 2010 - 14:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar 1 gangskøber

Hej alle

Har efterhånden nået til det punkt, hvor det er på tide at anskaffe mig en bærbar, jeg står dog på nogenlunde barbund.
Har prøvet at undersøge, men synes ikke jeg er blevet klog nok på hvorfor en computer jeg skal anskaffe mig.

Bærbaren er ikke beregnet til at skulle spille på, kun lidt online poker. Derudover skal den bruges til internettet, se film og evt lidt teksbehandling, så alt i alt en hygge bærbar som kan tages med på ferie.

Prisen regnede jeg ikke med at skulle være så høj, dog er jeg interesseret i få ordentlig computer, som fungerer og kører godt. Så spørgsmålet er hvor højt jeg skal op i pris for at få det?

På forhånd tak, håber der er nogle der kan hjælpe mig!

Hilsen Henrik
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2010 - 14:56 #1
Vil mene at du sagtens kan få en ok maskine til under 5000 til det behov du har.

F.eks. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4190567
Avatar billede jannick281090 Nybegynder
22. november 2010 - 15:09 #2
Til det behov han har, er det slet ikke nødvendigt at gå helt op i det prisleje du foreslår, jeg købte min bærbar for 5000kr på Wupti.com og den kan trække stortset alle de nyeste/mest krævende spil på middel/høj grafik.

- Call of Duty: Modern Warfare 2
- GTA IV
- Battlefield: Bad Company 2
Og mange flere...

Filter06 @ Så til dig behov behøver du slet slet ikke at investere mere end 2500-3500kr.

Se eksempelvis denne bærbar, som til de sølle 3500 alligevel er i stand til at trække en hel del spil.

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/284950/HP-Compaq-Presario-CQ62a22EO.html

Men du kan sagtens gå længere ned endnu, tag evt. et kig på nogle af Wupti.com's bærbare :)
Avatar billede plug1n Nybegynder
22. november 2010 - 15:17 #3
Jeg er enig med John! Den computer du beskriver skal koste 4-5000 kr.

Jeg vil anbefale dig at kigge på skærm størrelse. Denne afhænger af hvor mobil du vil være kontra hvor god film oplevelse du ønsker. En 15" skærm er nok ikke skudt helt ved siden af!

Ud over dette tror jeg ikke det er muligt af købe en almindelig bærbar der ikke kan klare det du skal bruge den til.
Vær opmærksom på at en bærbar IKKE kan tåle at stå i sengen! Den skal have et fast underlag, ellers fungerer kølingen ikke optimalt.

Man kan købe de helt små computere der koster fra 800 - 2000kr, men dem kan jeg ikke anbefale medmindre målet er at være så mobil som overhovedet muligt!!

Håber det var til lidt hjælp
Avatar billede Filter06 Nybegynder
22. november 2010 - 15:46 #4
Fine svar jeg har fået indtil videre, takker!

Mine forældre skal også have en ny, der havde før en ca. denne købt i Foetex for 4000kr.
http://www.kontorlinien.dk/PartDetail.aspx?q=p:2845882

Den var de ikke tilfreds med, derfor er jeg lidt skeptisk overfor hastigheden på den du linker til Jannick.

Udmiddelbart ser den meget fornuftigt ud den du linker til John.
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2010 - 16:14 #5
jannick281090>
Specs er een ting (og http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/284950/HP-Compaq-Presario-CQ62a22EO.html er altså en sløv en...)

Hvad med garanti?
Kabinet?
Andre ting?

Har du taget det med i overvejelserne?

Asus har 2 års FULD garanti + 1 år på batteri. Har den Compaq også dette?
Avatar billede Filter06 Nybegynder
22. november 2010 - 17:06 #6
Den skal gerne kunne klare, at spille online poker samtidig med Youtube/facebook og surfe på nettet, uden at blive væsentlig langsommere.

Har aldrig brudt mig om bærbars før nu, så derfor er det meget begrænset hvad jeg har bruger kendskab til dem, så jeg ved ikke om der er andet jeg evt. skal være opmærksom på, udover den gerne ikke skal larme ad h.. til.

Har altid sværget til den stationære :)
Avatar billede plug1n Nybegynder
22. november 2010 - 17:13 #7
Jeg mener ikke en low-end bærbar skal købes på nettet!
Mit argument er at disse oftere går i stykker, og der er ingen som helst mulighed for at reparere noget selv (uden at miste garanti). Derfor kan det godt blive omstændigt at skulle have repareret noget købt på nettet.
Personligt sværger jeg selv til at handle pc i Bilka, da de har fornuftige priser samt en god service på defekter. Og så er der ikke langt til den nærmeste.
Avatar billede Filter06 Nybegynder
22. november 2010 - 23:00 #8
Kan sagtens følge dig plug1n, dog er der for mange sælger der tænker på salg, ikke hvilke behov jeg har, bl.a derfor at mine forældre fik købt sig en dårlig løsning.
Derfor skriver jeg netop her, for at få den hjælp som jeg ikke er sikker på at få andre steder.

Skal siges at det kunne sagtens tænke at evt. blive elgigganten da mine forældre har haft indbrud, og derved fået et "gavekort" til netop elgigganten, men det kræver at de har den rigtige computer.
Avatar billede Filter06 Nybegynder
25. november 2010 - 17:25 #9
Takker, for svaret. Det bliver den
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2010 - 19:46 #10
velbekomme :)