Avatar billede dknud Nybegynder
20. november 2010 - 11:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kæde tekst fra PDF til PDF

Jeg sidder med Adobe Acrobat 9 Pro og Livecycle Designer 8.2.

Når der oprettes sager, skal der udarbejdes flere forskellige formularer. En del af teksten går igen i alle formularer, og jeg har derfor lavet en indtastningsformular.

Nu vil jeg gerne linke/kæde/kopiere/henvise - eller hvad det nu hedder, tekst/formularfelter fra indtastningsskemaet til de øvrige formularer. Altså, når jeg har indtastet i indtastningsformularen, og efterfølgende åbner de øvrige formularer, så er flere af felterne allerede udfyldt.

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede coderdk Praktikant
20. november 2010 - 11:39 #1
Nu ved jeg ikke så meget om det, men jeg ved at man kan bruge PHP (webserver server-side programmeringssprog) til at udfylde PDF'er - Én formular kan sagtens udfylde flere PDF'er...
Avatar billede dknud Nybegynder
20. november 2010 - 14:52 #2
Jo, men jeg aner ikke hvordan man koder i PHP. Til gengæld kan jeg nemt lave PDF formularer ud fra scannede filer, eller ved at lave et word dokument om til PDF og derefter indsætte felter til formularer.

I Excel kan jeg også nemt lave kæder fra en excel-fil til en anden excel-fil. Men spørgsmålet går på, om jeg kan det samme i PDF?
Avatar billede dknud Nybegynder
05. december 2010 - 10:48 #3
Har nu støvsuget nettet, samt kontaktet Adobe. Men det lader desværre ikke til at være muligt.