Avatar billede Anja_Mikkelsen Nybegynder
17. november 2010 - 10:30 Der er 8 kommentarer

Mailsorterings regler i Outlook 2003

Jeg har netop geninstalleret min computer og bliver ved med at modtage alle mail, både nye og gamle igen og igen (er vist oppe på 4-6 gange pr. styk.
Den sender ikke alle på en gang, men ca. 70 af gangen.
Da vi er flere brugere af samme server bliver der gemt en kopi på serveren, så jeg har brug for hjælp til at sikre at min outlook kun henter hver mail 1 gang.
Avatar billede niller10 Nybegynder
17. november 2010 - 22:10 #1
Hej Anja,

Hvilken server bruger i ? Exchange eller en en løsning igennem jeres internet udbyder ?

Er det kun dig har de problemer og hvordan ser det fra Webmail..Dubletter ?

Niller
Mxhotel.no
Avatar billede Anja_Mikkelsen Nybegynder
17. november 2010 - 23:30 #2
Hej Mxhotel.no
Det ved jeg ikke (ved ikke helt hvad en Server er, men vi har en mailadresse hos TDC (en post8) og vi har 2 hos Horde (phonixfolk.dk) og et par stykker mere.
Problemet er kun på min computer og ikke på webmail. De andre computere, vi henter mails ned fra, fungerer fint.
Anja
Avatar billede niller10 Nybegynder
18. november 2010 - 06:26 #3
Hej Anja,

Vil forslå dig at afinstallere dit postprogram og geninstallere det.

Er i flere der har tilgang til den samme email adresse eller har i hver sin mail adresse ?

Niller
Avatar billede niller10 Nybegynder
18. november 2010 - 21:42 #4
Anja.. Glemte at fortelle hvad en server er og gøre det meget kort...

en server ( På norsk En tjener ) er en kraftig computer som behandler / lager data for bruger.. i dette tilfelde em mail server som du bruger, modtager de mails du sender og videresender dem til en anden server hvor en anden person så logger på for at hente / lese...

Jeres nettside phonixfolk.dk ligger på en server hos et firma - så når jeg skriver jeres nettadresse kommer eg i kontakt med den server.

En kort beksrivelse, håber den kunne bruges...

Niller
www.mxhotel.no
Avatar billede Anja_Mikkelsen Nybegynder
19. november 2010 - 18:09 #5
Tak for forklaringen om server - den er forstået.

Da jeg opdaterede min computer var jeg nød til at overføre indstillingerne fra outlook for at få mine gamle mails med, dem har jeg brug for i mit arbejde. Jeg tror, at det er der det er gået galt.
Ved en geninstallering igen vil det samme vel ske?

Vi er flere som henter de samme mails ned fra samme adresser.

Anja
Avatar billede niller10 Nybegynder
19. november 2010 - 19:41 #6
Hej Anja,

Højst sandsynligt vil det ske igen og værre ting kan ske, at du / I mister jeres mails og kontakt personer.

Hvis alle jer der tjekker mail på yahoo kontoen bruger Outlook kan i minske risikoen for at miste vigtige data. Går du eksperten igennem her og prøver at finde alle emner omkring mistede mail, kontakter, kalender oplysninger osv. ser du at der faktisk ikke meget hjælp at hente hos de "udbyder" de bruger. derfor

eksperten her er en guld åre.. meget kan fikses ved at søge hjælpen her..

Men som jeg altid siger, hvorfor bruge tid på en masse unødvendig arbejde med at genskabe vigtige kontakter, mails osv.. når tingene kan gøres med nogle få tastetryk ?

Jeg bruger noget der hedder IMap, kort om IMAP.
Alle folder som du har på din Webmail kan du også få i Outlook. Opretter du en ny folder fra outlook - oprettes den også på din Webmail og omvent.

Ekstra er at jeg bruger et Add-on, et lille program som jeg installere i Outlook. Det lille program syncronisere mine kontakter, kalender, opgaver, journaler og noter til min Webmail.

Det betyder at jeg har de samme oplysninger på webmail og i Outlook. Sletter jeg en oplysning på Webmail slettes den også i Outlook og omvent. Installere jeg outlook på en anden computer med samme add-on kan jeg få de samme oplysninger på den nye computer som jeg har på den gamle computer.

Ta en kig på http://www.mxhotel.no - Der står kidt mere om det og hvad det kræver for at kunne gøre dette..

Vh.

Niels...
Ps. sneen er faldet her i Oslo :-)
Avatar billede Anja_Mikkelsen Nybegynder
19. november 2010 - 23:26 #7
Hej Niels
Det vil jeg prøve at kikke på.
Tak for hjælpen og nyd sneen, her regner det bare.
Anja
Avatar billede Anja_Mikkelsen Nybegynder
17. december 2010 - 10:13 #8
Det lykkedes mig at finde fejlen.
I outlook express fandt jeg dobbelt af alle konti. Fejlen er sikkert opstået da jeg kopierede regler og opsætning over i outlook.
Da jeg slettede dubletterne og samtidig genoprettede alle konti i outlook kom jeg af med begge fejl, både at jeg blev ved med at modtage alle mails fra serveren igen og igen og sorteringen til de forskellige postkasser kom også til at virke - hurra.