Avatar billede jebo Novice
15. november 2010 - 21:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nem-id i outlook 2007

Jeg har fornylig købt en ny pc med win7 som styresystem og office-2007-pakke med outlook.
Jeg har forsøgt at sætte systemet op til at kunne anvende nemid som digital signatur og til kryptering, men hver gang jeg kommer til punktet Funktioner / Sikkerhedscenter / Email-sikkerhed / Indstillinger / kommer følgende fejlmelding:
"Velkommen til Email-sikkerhed.
Du har udført en handling, som bruger kryptografifunktionerne for e-mails i Outlook. Hvis du vil bruge kryptografiske e-mails, skal du imidlertid have et gyldigt digitalt id på computeren.
Hvad er et digitalt id ?
Med et digitalt id kan du signere dine meddelelser digitalt, og du kan bekræfte din identitet over for dem, du kommunikerer med. Desuden kan du bruge id'et til at kryptere dine meddelelser, så de kun kan læses af de ønskede modtagere.
Klik på 'Hent digitalt id' nedenfor for at hente et digitalt id fra et eksternt nøglecenter (for internet-e-mails) eller fra administratoren af Exchange-serveren."
Klikker på "Hent digitalt id"-knappen, og bliver så ledt til en internetside:
http://office.microsoft.com/da-dk/downloads/digital-id-HA001050484.aspx
Der er herefter ikke mulighed for at komme videre.

Hvordan skal jeg gøre for at få adgang til at sende mails med digital signatur og / eller kryptering i outlook 2007 ?

På forhånd tak for hjælp.

Vh
Jens Jensen
Avatar billede jebo Novice
15. november 2010 - 22:00 #2
Jeg har kigget på den anførte vejledning, men jeg går i stå efter punkt 2. Når jeg klikker på "Indstillinger" kommer det pop-up, som jeg har beskrevet ovenfor. Så kan jeg ikke komme videre.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2010 - 22:24 #3
Har du brugt NemID på computeren?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2010 - 22:28 #4
Avatar billede jebo Novice
15. november 2010 - 22:37 #5
Jeg bruger nem-id til forskellige netbanker - og det fungerer helt fint og uproblematisk.
Jeg har kigget på det anførte link, men det giver mig ikke rigtig mulighed for at komme videre.
Har endvidere kigget i hæftet "Outlook 2007 for alle", men heri er der ingen informationer at hente om digital signatur / kryptering / nem-id .
Avatar billede vejmand Juniormester
15. november 2010 - 22:43 #6
Skal jeg forstå det sådan, at det ikke hjalp at hente hjælpe-programmet?
Avatar billede jebo Novice
20. november 2010 - 14:06 #7
Jeg har opgivet at få nemid til at fungere med outlook 2007.
Avatar billede vejmand Juniormester
20. november 2010 - 14:19 #8
Skal jeg forstå det sådan, at det ikke hjalp at hente hjælpe-programmet?
Avatar billede jebo Novice
20. november 2010 - 14:48 #9
Jeg har prøvet at følge hjælpeprogrammet(rne), men alle hjælpeguides har vist metoder, der afviger fra de billeder, der vises på min pc. Jeg har derfor besluttet at droppe funktionen og klare mig med snailmail i stedet.