Avatar billede flemche Nybegynder
14. november 2010 - 23:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Apache & PHP installation best practice.

Hejsa

Jeg er ignag med at oprette et test miljø til et kommende website.

Jeg har fået sat en ESXi box op og har installeret nogle windows 2003 servere på den.

Mit formål er at få sat en eller flere servere op med apache og noget PHP, men jeg har ikke kunnet finde ud af hvad "Best Practice" er på selve installationen.

Skal PHP altid installeres på selve apache serveren eller kan man have den liggede på sin egen server.

Hvis "Best practice" er at Apache & PHP hører sammen på den samme windows server, har det så nogen indflydelse, hvis man installerer flere apache servere som skal indgå i et load balance miljø.

På forhånd tak.

/Lemche
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2010 - 01:04 #1
Apache kører altid en lokal PHP (både med mod_php og andre interfaces).

Du kan putte en load balancer foran alle dine Apache/PHP servere, hvis din app er stateless eller din app på anden vis er forberedt på det.
Avatar billede flemche Nybegynder
16. november 2010 - 17:51 #2
Det er bare super.
Tak for svaret.

Hvis jeg må bruge lidt mere af din tid kunne jeg godt brug lidt forklaring på ordet "Stateless", hvad er det?

Har du evt. nogle links til, hvor jeg kan læse mere?

På forhånd TAK.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2010 - 22:25 #3
Spørg ham du tildelte point!
Avatar billede flemche Nybegynder
17. november 2010 - 01:02 #4
Hmm, ja det var jo ikke lige meningen.....!

Point blev tildelt til mig selv.... ups.
Det skal vi lige have rette op på.

/lemche
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2010 - 23:39 #5
stateless betyder at requests er uafhængige af hinanden
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2010 - 23:40 #6
Google er stateless. Du søger og får et svar. Det er ligegyldigt om du hat søgt før.

Udfylde din selvangivelse på nettet er ikke stateless. DU skal logge ind og udfylde diverse sider i en bestemt rækkefølge.
Avatar billede flemche Nybegynder
17. november 2010 - 23:44 #7
Ok det giver mening.
Mange tak og endnu engang undskyld for fejlen.

/Lemche