Avatar billede hkprofil Forsker
14. november 2010 - 09:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Backup af dokumenter

Jeg benytter Bullguard, som også tilbyder et backup program, men desværre virker det ikke som det skal, og det eneste jeg kan bruge, er backup af mine mails på deres online drev. Jeg vil dog gerne tage en ganske alm. backup af mine vigtige dokumenter over på en USB nøgle, og jeg vil gerne planlægge tidspunktet, så jeg er sikker på, at det huskes. Er der nogen der kender et godt og gratis program jeg kan bruge? MVH
Avatar billede Debbe29 Nybegynder
14. november 2010 - 09:15 #1
Hej.

Jeg har også fornøjelsen af Bullguard, og der kan du sagtens tage backup til USB-nøgle. Når du vælger placering, skal du bare vælge harddisk(Computer), og så derefter finde din USB-nøgle. Så laver den backuppen af dine valgte filer eller mails dertil.

Hvis du har brug for yderligere svar, så bare skriv.

Debbe
Avatar billede hkprofil Forsker
14. november 2010 - 09:59 #2
PS: Jeg kører Windows 7!
Avatar billede hkprofil Forsker
14. november 2010 - 10:01 #3
Jeg har forsøgt meget længe, også med hjælp fra Bullguard men heller ikke de kan hjælpe. Den står og arbejder i timevis for derefter at "lukke ned" ??
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2010 - 10:13 #4
Har set det her nævnet andet sted her på eksperten:
http://allwaysync.com/
Skal lige prøve at teste det selv også.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2010 - 11:00 #5
Har installeret det, og sat det til at sykronisere på en mappe jeg vil holde opdateret. Slettes en fil på computer, sletter programmet automatisk på usb stick efter en given tidsperiode.
Programmet kan også bruges, hvis du har flere pc'ere som du vil sykronisere dine filer på. Af sprog er dansk understøttet, og jeg synes det har en god overskuelig måde at indstille det på.
Skal programmet sykronisere automatisk, skal du op i opgave og vælge muligheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2010 - 11:37 #6
Håber der er andre der melder tilbage på dette program, og fortæller deres vurdering af det.
Avatar billede hkprofil Forsker
14. november 2010 - 14:58 #7
Hej 220661 Jeg har downloaded programmet, men det kommer på engelsk?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2010 - 17:31 #8
Du kan rette til dansk i languange.
Avatar billede hkprofil Forsker
15. november 2010 - 08:49 #9
Tak jeg fandt det, men det er ikke alt der står på dansk, bl.a. "vigtig meddelelse" står på engelsk. og jeg har lidt svært ved at se, når jeg har analyseret, hvordan jeg fravælger enkelte mapper jeg ikke ønsker i backup og ligeledes hvordan jeg planlægger på tid? Kan du hjælpe mig?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2010 - 16:25 #10
Har ikke testet om det virker, men hvis du i første omgang henter hele mappen ind og vælger analyser, så ser du filerne i vinduet.
Hvis du så udvælger en fil, og højreklikker på den og vælger sykroniser aldrig på denne fil, virker det ikke så som du vil have det?
Avatar billede Safeman Nybegynder
15. november 2010 - 20:50 #11
Jeg ved godt det koster lidt og jeg mener virkelig lidt, når man tænker på hvor meget bøvl og usikkerhed man har, ved at have et lokalt backupprogram og nogle usikre medier. Nuvel - måske kan det synkronisere mellem flere pc'ere og derigennem sikre data lidt bedre. Men det er jo stadig bøvlet og får du det gjort hver dag (måske flere gange om dagen), så du til enhver tid kan have ro i sjælen og ved at dine data konstant er beskyttet, hvis der skulle ske dem noget?

En remote online backup  løser alle dine bekymringer, men du skal selvfølgelig stadig se dig for. Jeg har arbejdet med online backup i flere år nu og jeg ved at nogle leverandører ikke helt lever op til forventningerne og de krav man som kunde bør stille.

- Safeman
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2010 - 16:44 #12
Har du backup usb nøglen i kan programmet automatisk sykronisere inden for et minut, eller sættes til at sykronisere ved filændring.
Og det koster 0 kr.
Avatar billede hkprofil Forsker
19. november 2010 - 08:25 #13
Jeg forsøgte endnu (og sidste) gang at benytte Bullguard og fik beskeden "Bullguard løb ind i et problem og kan ikke gennemføre backup". Nu fortsætter jeg med Allwaysync og jeg tror det fungerer, blot må jeg ha' gjort noget forkert, for den opretter ny fil når der har været ændringer, i stadet for at erstatte?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 08:38 #14
Ja det har du, da jeg ikke oplever det hos mig.
Programmet laver en skjult fil i de to mapper den skal synkronisere (Sync App).
Laver jeg ændringer i mapperne på computeren, ændres de lige så snart programmet opdager dem. Hvorledes programmet skal sykronisere kan du rette til i job-indstillinger-automatisk syskronisering. Her har man også mulighed for at køre noget planlægning gennem Windows opgavestyring.
Den løsning bruger jeg dog ikke her. Mine indstillinger er:
1 og 3 (forsinkelse 1 minut), og det fungerer fortræffeligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 08:40 #15
Der hvor programmet skal sykronisere til har jeg oprettet en mappe til det og henvist til denne.
Bruger (lige som dig usb pind)
Avatar billede hkprofil Forsker
19. november 2010 - 09:15 #16
Jeg siger mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. november 2010 - 10:30 #17
Velbekomme