Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
09. november 2010 - 22:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kabel tv og svagstrøm

Hejsa allesammen.

Jeg søger lige en svagstrøms ingenør.
Eller radio fagmand.

Sad og læste på nettet om de nye yousee kabelbokse og læste at de bliver lavet så feks
Pakke 1 ligger på 30-45 hz
Pakke 2 ligger fra 30-55 hz
Og pakke 3 ligger fra 30-70 hz
Så de billige kanaler ligger på den lave frekvens og de dyre ligger højere.

Anyways, yousee bruger et slags filter i boksne (Har kigget lidt på dem) som man bare kan lave en bro over, hvilket ville være ulovligt osv.

Men teknisk set kan man købe en kraftig antenne forstærker og derved modtage signalet gennem filteret ?
Ved ikke om det kan lade sig gøre med sådan en kraftig en og ved ikke hvor kraftig den skulle være..
Men er det ikke en nogenlunde korrekt hypotese ?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
09. november 2010 - 23:06 #1
Hvis de forskellige pakker ikke er krypteret forskelligt burde man godt?
Avatar billede webweaver Praktikant
09. november 2010 - 23:44 #2
Hvis du forstærker dit signal for meget, tilter du billedet/sammensmelter farver på et tidspunkt. Hvis et antennesignal er for svagt eller for kraftigt, er det no good.

Signalet skal ligge mellem 63DB microvolt og 80DB microvolt.
En anden ting er når man forstærker et antennesignal, forstærker man også støjen på signalet. Denne må ikke overstige 44 DB microvolt.

Du kan formentlig ikke bruge tallene til så meget, medmindre du har det rigtige måleudstyr, hvilket der ikke er de store chancer for. Men bare så du er klar over, at det kan give dig konflikter, hvis det er noget du vil rode med.
Avatar billede webweaver Praktikant
09. november 2010 - 23:46 #3
Og så kan det da også lige nævnes at en standard abonnent forstærker, som bruges til at forstærke antennesignal i hustande, hæver DB microvolt og ikke hertz.
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
10. november 2010 - 08:44 #4
Hej lasse :)
Det var egentligt DB jeg mente ..
Roder bare aldrig med den slags så er ikke lige så kvik på tænkeren ..
Men dvs. ingen støj over 44 DB
men teorien jeg kom med er måske rigtig nok ?
Avatar billede webweaver Praktikant
10. november 2010 - 15:13 #5
Jeg vil sige, at jeg ikke har rodet med disse filtrer før og heller ikke noget andet i den stil, men umiddelbart vil jeg sige nej. Jeg tror ikke du har ret. Kanalerne ligger på hertz (Hz), men med en forstærker, forstærker du ikke hertz, men spændingen. Så selvom du øger signalet, vil det stadig ikke ændre noget, andet end dit billede formentlig. Kanalerne vil stadig have samme frekvens, og filteret vil stadig sortere dem fra.

Et eksempel kunne være vores forsyningsnet.
Vi har 230V i en stikkontakt (fase - nul). Og der er 50 Hz.
Men ved fase - fase, er der 400V, men stadig er der kun 50 Hz.

For at ændre frekvensen (Hz), bruger man en VLT, også kendt som en frekvensomformer.

Men om dit julenummer virker, det ved jeg ikke. Det vil jeg bare ikke tro.
Men du må ikke hænge mig op på det :)
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
17. november 2010 - 11:43 #6
okay.
Så vil jeg prøve at skaffe en frekvensomformer og se om jeg kan :)
Det kunne jo egentligt være fedt hvis deres system var så simpelt i bund og grund.
Avatar billede darkangel-dk Nybegynder
06. december 2010 - 13:13 #7
fwgehrtkyuliæykhtre