Avatar billede drdenner Nybegynder
09. november 2010 - 10:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Overførelse af mail adresser?

Jeg har en PC med følgende:
Windows XP
Outlook Express
8000+ mail adresser fordelt i en masse mapper inde i Outlooks adresse kartotek.

Min nye PC er med Windows 7 + Windows Mail, og jeg vil gerne have overført alle de mail adresser. MEN hvis man bruger export/import så tager den ikke mapper med, men ligger alle adresserne i en samlet mappe, hvilket jeg ikke kan bruge til noget.

Hvordan får jeg overført de 8000+ mail adresser, som ligger i mapper over til min Windows 7?
Avatar billede AnyFellow Mester
09. november 2010 - 11:16 #1
Du eksporterer dem til en kommasepareret fil (CSV) fra Outlook Express og importerer dem via denne.

Jeg har ikke Outlook Express længere, så jeg kan desværre ikke guide dig.
Avatar billede drdenner Nybegynder
09. november 2010 - 11:24 #2
Har prøvet det med csv men den melder fejl når jeg skal exportere.. uden at skrive hvorfor
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 11:30 #3
et lille vink
du skal selvfølgelig have en messinger konto

hvis du kun installerer messinger live uden windows mail ligger dine emails altid online og du behøver ikke tage backup
her højre klikker du på messinger i systemtray og email indbakke

du skal selvfølgelig lave de nye mapper i den men så skal du ikke tænke mere på det
forstår du hvad jeg mener

hvis det ere udelukket deltager jeg ikke i projektet
Avatar billede drdenner Nybegynder
09. november 2010 - 11:39 #4
ja det er meget smart, men jeg gider ikke lave orden på 8000+ mails igen :(
Avatar billede drdenner Nybegynder
09. november 2010 - 11:55 #5
nu har jeg fået det csv til at virke, men den tager stadig ikke mapper med :(
Avatar billede drdenner Nybegynder
09. november 2010 - 12:06 #6
Så har jeg kigget lidt mere på det.

Hvis den vil gerne exportere adresser hvis de ligger i "roden", men den tager ikke dem med der ligger i mapper.
Avatar billede AnyFellow Mester
09. november 2010 - 17:09 #7
Hmmm.... har du prøvet at kopiere selve adressebogsfilen over på den nye computer og så importere fra den?

Så vidt jeg husker finder du den her:
C:\Documents and Settings\<brugernavn>\Application Data\Microsoft\Address Book\<brugernavn.wab>
Avatar billede drdenner Nybegynder
09. november 2010 - 17:12 #8
Yep det er skam også prøvet.. og igen uden mapper :(
Har spurgt inde på Microsofts eget forum, og de siger, at det ikke kan lade sig gøre. At lave en ny version af et program, og så ikke kan finde ud af, at lave en ordenlig export/import er sgu for dårligt
Avatar billede AnyFellow Mester
09. november 2010 - 23:03 #9
Jeg har først haft mulighed for at åbne Live mail på Windows 7.

Der er slet ikke mulighed for at oprette mapper under kontaktpersoner, så det er ret logisk det ikke kan lade sig gøre.

Jeg er også i tvivl om hvorvidt Outlook Express overhovedet kan eksportere foldere.

Du kan gøre følgende:
Eksporter alle kontakter fra Outlook Express til en CSV.
Åben CSV i Excel og tilføj mappenavnene i en kolonne du ikke bruger på nogle af dine kontakter.
Når du har importeret alle i Live mail, kan du sortere dem efter dette felt, hvilket vil gøre det lettere at få dem stoppet i de forskellige grupper igen.

Jeg tror ikke der er så mange andre muligheder.
Avatar billede drdenner Nybegynder
09. november 2010 - 23:08 #10
Ja man er gået væk fra mapper.

Jeg opretter nok en masse grupper, og så overføre mappe indholdet til dem, hvor efter jeg eksporterer dem.
Avatar billede drdenner Nybegynder
09. november 2010 - 23:09 #11
Ja man er gået væk fra mapper.

Jeg opretter nok en masse grupper, og så overføre mappe indholdet til dem, hvor efter jeg eksporterer dem.