Avatar billede Multikvik Nybegynder
08. november 2010 - 20:35 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computer lukker ned

Hej, jeg er virkelig på den jeg håber der sidder et par kvikke hoveder der kan hjælpe. Jeg har købt nyt bundkort, cpu og ramklodser for at bringe min com. up to date. Så sker der imidlertid det at alt virker som det skal lige indtil jeg går ind i de store spil, så lukker computeren ned inden for ganske få sek.
Jeg kører disse spil uden problemer med min nyværende/gamle opsætning så grafikkort og strømforsyning (1000wat) er ikke problemet. Jeg har fået byttet det nye bundkort, da jeg troede det var det, så det efterlader mig med CPU og ramklodser....eller hvor skal jeg lægge indsatsen for problemløsningen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. november 2010 - 20:50 #1
For at starte helt fra bunden:
Windows er vel installeret på ny?
Hvis ikke, så er det lige det der er dit problem.
Avatar billede peterjohn Nybegynder
08. november 2010 - 20:54 #2
Har du kommet kølerpasta på din cpu? Installeret hardware-drivere til grafikkort, chipset driver osv.
Avatar billede spiritboy Nybegynder
08. november 2010 - 21:09 #3
installer windows på ny og installer driver. eller evt. kan slette gamle driver, og installer nye :D
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 07:56 #4
kunne muligvis være en ramklods der er i udu

hent ultimate boot cd og boot op på den og test med en klods i ad gangen - lettere at se

kommer der røde tal er klodsen dårlig og skal skiftes -kommer meget hurtigt

http://www.ultimatebootcd.com/

nu er det udelukket
kan også være en for lille strømforsyning eller fejl på den

m.v.h
Avatar billede Multikvik Nybegynder
09. november 2010 - 16:30 #5
Jeg prøver test på ramklodser....Hvis det var strømforsyningen (1000W) ville den så ikke også lukke ned med det gamle bundkort/CPU/ram, for når jeg genmontere de gamle dele, kører den uden problemer både store og små spil.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2010 - 17:07 #6
Hvilket styresystem kører du?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2010 - 17:24 #7
Grunden til jeg spøreger er derfor:
http://www.eksperten.dk/spm/921525#reply_7683166
Avatar billede Multikvik Nybegynder
09. november 2010 - 17:46 #8
Der er instaleret en helt ny version af windows 7, og computeren er blevet reinstalleret efter udskiftning af bundkort/CPU og ramklodser.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2010 - 17:54 #9
Prøv at læse i det link jeg har lagt. Gå ned til indlæg #14.
Må gøre opmærksom på jeg ingen erfaringer har med dette.
Avatar billede Multikvik Nybegynder
09. november 2010 - 18:24 #10
Jeg har læst linket og det er ikke det "gamle" styrestystem på harddisken jeg bruger det er en helt ny windows 7 jeg lægger på. Sam sagt starter den også op og kører fint lige indtil der kommer belastning på. Hvor stor er sandsynligheden for at den nye CPU har en defekt, kan det forekomme at den derved lukke ned ved belastning?
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2010 - 19:33 #11
Tror snarere det en en fejl 40...

Er flg. tjekket?
Kølepasta
Køler kører
Der er kontakt ml. cpu og køler
Avatar billede Multikvik Nybegynder
09. november 2010 - 20:00 #12
Ha, ha John det har du sku sikkert ret i...;o) Køler kører, jeg har bestilt nyt kølepasta, som jeg venter på. Har prøvet at lægge en papirstrimmel imellem CPU og køler og jeg kan ikke trække papiret ud,så der er kontakt, så jeg prøver med nyt kølepasta og ser om det hjælper.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2010 - 20:47 #13
Det er ikke fordi du bruger for meget kølepasta?
Avatar billede Multikvik Nybegynder
11. november 2010 - 18:34 #14
Jeg har idag været forbi en af mine venner som også har en stor strømforsyning....det viste sig at det var der fejlen lå. Selvom min strømforsyning kunne trække gammelt bundkort og CPU trækker det nye åbenbart mere. Da det er en 1000w strømforsyning så kan den jo åbenbart ikke leve op til det.
Tusinde tak for hjælpen, til alle der har taget sig tid til denne tråd.
Mvh Brian
Avatar billede Multikvik Nybegynder
11. november 2010 - 18:35 #15
og John...så var det ikke en fejl 40 ....ha, ha tak for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. november 2010 - 18:52 #16
;)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2010 - 19:18 #17
"4

men det kunne have været så meget andet

jeg lægger et svar du kan lukke med