Avatar billede thorvall Nybegynder
08. november 2010 - 17:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Solver XLAM - Chrasher ved opstart.

Hejsa.

Er ved at lave en marko den fungere med en "workbook_open()" event der bla. bruger slover funktionen:
    Sheets("Coefficients").Select
    SolverReset
    SolverOK SetCell:="$B$13", MaxMinVal:=2, ValueOf:="0", ByChange:="$B$8:$B$12"
    SolverOptions 1000, 10000, 0.000001, False, False, 2, 2, 2, 0.002, False, 0.00001, False
    SolverSolve userFinish:=True

Men ved opstart, højrekiick på filen (.xlsm) charsher excel med:
"Microsoft excel er holdt op med at fungere"
Genstart giver så:
"Dokumentet 'Solver.XLAM' medførte en alvorlig fejl sidst det blev åbnet. Vil du fortsat åbne dette"
Hvis jeg her vælger ja opstår fejlen igen.
Det mærkelige er så at såfremt jeg kører koden uden autostart så fungere den ordentligt Hvad kan være årsagen?

Har prøvet at indsætte et ark inden, hvis eneste job var at starte excel og så efter 1 min starte det respektive ark, men ved opstart af dette ark fejler det igen.

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede thorvall Nybegynder
08. november 2010 - 17:58 #1
Har kunnet læse mig frem til at det vist har noget at gøre med referencerne til solver.xlam og om de er der mere end en gang.

Og at solver.xlam vist ikke bliver autoloadet ved "Private Sub Workbook_Open()" events.
Avatar billede thorvall Nybegynder
30. november 2010 - 09:11 #2
lukkes
Avatar billede thorvall Nybegynder
30. november 2010 - 09:11 #3
lukkes