Avatar billede KFJ1972 Juniormester
07. november 2010 - 01:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hetzner Online

Hejsa,

Jeg har kigget lidt på Managed Server hos Hetzner Online (http://www.hetzner.de/en/hosting/produktmatrix/managed-server-produktmatrix/), men da dedikeret servere er en helt ny verden for mig så er jeg lidt i vildrede og usikker på nogle forskellige ting.

Selvfølgelig ville det fedeste nok være bare at bestille den dyreste og bedste løsning de har på siden, men da det bare er nogle private hobby-projekter jeg skal lægge på serveren uden nogen særlig indtjening (har kun lidt google-reklamer på den ene af siderne) så må jeg desværre også tænke lidt på udgifterne.

PT. benytter jeg Servage, men har i den seneste tid har både jeg og brugerne og gæsterne oplevet hyppige problemer med at komme i kontakt med databasen og en enormt sløv side i alt almindelighed med videre. Problemet har ikke umiddelbart virket som et problem med trafik-mængden men alene at databasen til siden simpelthen er blevet for stor til at deres delte database-servere kan afvikle den ordentlig.

De fire tilbud hos Hetzner Online som de har på siden ser umiddelbart meget fine ud for mig, men hvad og hvor stor forskel gør mængden af RAM?

Findes der et sted hvor man kan beregne hvad en vis mængde RAM er i stand til at trække eller findes der nogle generelle tips/regler til hvor meget MySQL-belastning f.eks. 1GB RAM kan trække tilfredsstillende ?

Den mest belastende side jeg har pt. bruger ca. 300GB trafik om måneden, og har en MySQL database på ca. 115MB. Der er ikke uanmindeligt at der er 15-25 brugere/gæster online på siden ad gangen.

- Kan man have flere sider liggende på sådan en server-løsning?
- Hvad med emails? Understøtter de løsninger mails?
- Kan man selv installere PHPMyAdmin synes ikke at kunne se de har det på løsningen)?
- Nogen idé om hvad de mener med "Add. Account Licence" og "Number of Account"? Er det antallet af brugere som har adgang eller antallet af sider man kan lægge på?

Ja finder de danske udbydere en del dyrere end de tyske - især på trafikken. Så derfor jeg har kigget lidt på diverse tyske udbydere.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2010 - 10:57 #1
Jeg har kun gode erfaringer med Hetzner, vi køre forskellige løsninger hos dem.
Det eneste er dog at man selv skal stå for alt, firewall/sikkerhed er nok det største punkt der, for hvis ens server bliver hacket, så holder de skarpt øje med forbindelserne/serverne de har kørende. Serveren eller forbindelsen til den bliver lukket og så skal man "bevis" for hvad man har gjort for at komme problemet til livs og alt efter ens evner påd et område kan det være svært at håndtere.

Men ellers er deres webhotel løsnigen også med ubegrænset trafik og dem mener jeg ligegr bag deres firewall, så der skal man ikke selv stå for det.
Men ellers prøv at skrive til dem, de plejer at være meget fornuftige at snakke med og kan godt strikke en special løsning sammen alt efter behov.
Avatar billede KFJ1972 Juniormester
07. november 2010 - 12:43 #2
Skal man også selv holde styr på firewall/sikkerhed når det er en Managed Server? Derfor jeg havde kigget på Managed Server fremfor Root Server.

Ja deres webhotel kunne måske også være en løsning. Men så ender jeg måske igen i det problem at udbyderens MySQL-server ikke kan trække min database tilfredsstillende og det er jo det jeg gerne vil have løst.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2010 - 16:32 #3
Jeg kan ikke huske hvad der er med i en managed server, vi kører umiddelbart kun root server modellerne.
Men igen skriv til dem, de er meget gode til at svare.
Avatar billede KFJ1972 Juniormester
29. januar 2011 - 10:24 #4
Jeg købte en webhost-løsning hos www.meebox.net og havde en meget god dialog med dem før jeg besluttede mig. Må sige at deres webhost-løsning køre bedre end servage's overbelastede db-servere.
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2011 - 00:33 #5
Okay, jamen de ser da meget fornuftige ud, måske jeg vil se nærmere på dem selv, næste gang jeg skal bruge en hosted løsning.