Avatar billede Clauspauli Nybegynder
06. november 2010 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DISABLE DIRECTORY LISTING

Kan ikke få det til at slå igennem hvad gør jeg galt?

Min httpd.conf

DocumentRoot "/Library/WebServer/Documents"

#
# Each directory to which Apache has access can be configured with respect
# to which services and features are allowed and/or disabled in that
# directory (and its subdirectories).
#
# First, we configure the "default" to be a very restrictive set of
# features.
#
<Directory />
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride All
    Order deny,allow
    Deny from all
</Directory>

#
# Note that from this point forward you must specifically allow
# particular features to be enabled - so if something's not working as
# you might expect, make sure that you have specifically enabled it
# below.
#

# This should be changed to whatever you set DocumentRoot to.
#
<Directory "/Library/WebServer/Documents">
    #
    # Possible values for the Options directive are "None", "All",
    # or any combination of:
    #  Indexes Includes FollowSymLinks SymLinksifOwnerMatch ExecCGI MultiViews
    #
    # Note that "MultiViews" must be named *explicitly* --- "Options All"
    # doesn't give it to you.
    #
    # The Options directive is both complicated and important.  Please see
    # http://httpd.apache.org/docs/2.2/mod/core.html#options
    # for more information.
    #
    Options -Indexes FollowSymLinks
    #
    # AllowOverride controls what directives may be placed in .htaccess files.
    # It can be "All", "None", or any combination of the keywords:
    #  Options FileInfo AuthConfig Limit
    #
    AllowOverride All

    #
    # Controls who can get stuff from this server.
    #
    Order allow,deny
    Allow from all

</Directory>

MVH

Claus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. november 2010 - 15:14 #1
Og du har haft Apache genstartet?
Avatar billede Clauspauli Nybegynder
06. november 2010 - 15:58 #2
Yes den har været nede og vende.

/Claus
Avatar billede showsource Seniormester
06. november 2010 - 16:10 #3
Ved ikke, men prøv at fjerne -Indexes

og nu det er din egen server, kan det betale sig at definere dine .htaccess rules i httpd.conf, i stedet for at blot bruge All, da apache ved hver request kikker dirs igennem for .htaccess filer.
Avatar billede The_Buzz Novice
06. november 2010 - 16:12 #4
DirectoryIndex index.html index.php home.html home.php /
Avatar billede The_Buzz Novice
06. november 2010 - 16:14 #5
Det den der
DirectoryIndex index.html index.php home.html home.php /
gør er at kigge efter index.html index.php home.html home.php i dir - og er de der ikke - viser den filen i / der er en af de 4

Watch out, det kan give en ubehagelig cirkel hvis du sletter index.php i root dir :)
Avatar billede Clauspauli Nybegynder
14. november 2010 - 17:29 #6
Der er ikke rigtig nogen af løsningerne der gav noget :-(

showsource løsning var den der var tættes, men der er meget andet der skal rettes til før det virker.

/Claus