Avatar billede sh77 Nybegynder
04. november 2010 - 14:46 Der er 12 kommentarer

skal have en ny ekstern harddisk

hej jeg er ny på siden :)

jeg står og skal have en ny ekstern harddisk,
jeg har kigget på disse to her, men hvilken er at fortrække
den ene er større og den anden har en større buffer?

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655092

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=422880

hilsen søren
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 14:51 #1
Der står ikke noget om spinhastighed i den første så hvis den er mindre end 7200 så ville jeg vælge nr.2
Avatar billede sh77 Nybegynder
04. november 2010 - 14:56 #2
hej efter hvad jeg har kunne finde frem til
(men ikke noget konkreat)så skulle den have den samme spinhastighed, men bufferen skulle kun ligge på 8
hvor den anden har 16
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 15:17 #3
Den skal jo ikke køre styresystem så det er ikke så afgørende.
Avatar billede sh77 Nybegynder
04. november 2010 - 15:34 #4
ok tak for svaret :)
så snupper jeg den på 1.5
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 16:12 #5
Læg lige en tråd som svar og accepter det selv samler ikke point.
Avatar billede mike2451 Nybegynder
04. november 2010 - 16:17 #6
Jeg har købt den på 1.5 og jeg vil sige det er et godt køb. Så min stemme går til den. .D
Avatar billede sh77 Nybegynder
04. november 2010 - 16:38 #7
undskyld men jeg forstår ikke hvad du mener?
Avatar billede sh77 Nybegynder
04. november 2010 - 16:43 #8
mike2451: tak for din tilføjelse!
altid rart med lidt ekstra anbefalinger og erfaring.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 16:50 #9
Du har udlovet nogle point!! når du har fået en løsning du kan bruge beder du den der hjalp dig om at lægge sin næste tråd som svar hvilket du så markerer og accepterer og i mit tilfælde gør du så begge dele selv.
iøvrigt er det utroligt hvor mange nye der kommer til og ikke lige gider sætte sig ind i reglerne.http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede sh77 Nybegynder
04. november 2010 - 18:18 #10
hmm. det undskylder jeg da for!

jeg kunne bruge alle svarende, men det var dit som hjalp mig til en beslutning.

jeg troede at point systemet gik på at folk der kunne hjælpe svarede og det
som man fandt mest brugbart kunne man så sige "tak" for, eller at de points
man gav blev delt ud til dem som man kunne bruge.

kunne heller ikke forstå hvorfor jeg ikke kunne give points da jeg havde besluttet mig.

efter hvad jeg kan se og forstå, så har jeg endnu ikke delt nogen points ud?

nej jeg har endnu ikke fået læst reglerne med point systemet,
jeg har kun skimtet det igennem, da jeg ikke skulle lægge ud med
det helt store, ville jeg gøre det senere når jeg bedre havde tid
(har også et liv ved siden af)

så pænt undskyld og for min ligegyldighed over for reglerne på
forumet, skal da ikke ske igen!

hilsen Søren H.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2010 - 21:13 #11
Du har åbenbar ikke læst dem endnu?#4
men ok jeg sletter overvågningen nu så må du jo se at få det ordnet.
Avatar billede sh77 Nybegynder
09. november 2010 - 11:14 #12
hej igen, har fået kigget den FAQ igennem, stadig lidt forviret,
men imellemtiden vil jeg da gerne give de lovede point's
for hjælpen, så ville blive glad hvis du lavede et svar poko1,
så må jeg se hvad jeg ellers kan støve op om emnet her på siden.

men tak for hjælpen, opretter ikke nye spørgsmål,
før jeg har fået styr på det ;)