Avatar billede Henrik_JS Nybegynder
03. november 2010 - 14:35 Der er 1 løsning

'Wannabe' IT-supporter søger elevplads.

Jeg er en ung mand på 23 fra Odense, som er fuldstændig og aldeles tosset med IT, og alt hvad der findes i det sortiment.

Jeg er desværre i den ulykkelige situation at jeg ikke kan finde en elevplads til min IT-Supporter uddannelse.

Jeg er villig til at flytte hvor som helst i Danmark, og du vil have mulighed for at få mig i virksomheds praktik i op til 4 uger og se mig an.

Selve praktik perioden er på 1½ år, som veksler mellem praktikforløb og hovedeforløb.

Jeg tog min grunduddannelse som it-supporter i 2007, men jeg kom desværre ikke så langt da jeg ikke kunne finde en praktikplads, og har derefter taget uddannelsen Webintegrator (afsluttet med gennemsnit på 10,3) for at udbygge mine kompetencer.

Uanset hvad, har du en gratis novice it-supporter i fire uger, og virksomheds praktikken kan afsluttes fra dag til dag, og koster dig ingenting.

Jeg har erfaring med netværk, hardware, fejlsøgning af computere, og meget mere, hvis du smider en besked til mig har så sender jeg dig gerne mit CV og mine anbefalinger, og kan komme med referencer på freelance kunder jeg har arbejdet for.

Giv mig en chance i virksomhedspraktik, og jeg skal vise jer at jeg er både tid og pengene værd.

FAQ:
Q: Hvad er virksomheds praktik?
A: Virksomhedspraktik er et kort praktikophold kan føre til et job eller opkvalificering af praktikanten, endvidere kan en potentiel arbejdsgiver vurdere praktikantens faglighed og få et indblik i den lediges sociale evner.  Virksomhedspraktikkens varighed lyder typisk 4x37 timer, der er ingen lønomkostninger forbundet med virksomhedspraktikken, endvidere er der ingen krav om ansættelse efter endt virksomhedspraktik.

Q: Vi har aldrig haft en it-supporter elev før, er vi overhovedet kvalificeret til at få en?
A: Det kan jeg desværre ikke svare direkte på, da det er meget relativt til arbejdspladsen, spørgsmålet er om der nok opgaver så eleven kan få nok praktisk erfaring. Man kan blive godkendt til en elev ved at tage kontakt til den nærmeste erhvervsskole, derefter kommer der repræsentant fra skolen og ser om der vil være nok arbejde for en it-supporter elev.

Q: Skal vi have en IT-supporter for at kunne have en elev?
A: Nej, det er ikke nødvendigt, det vigtige er at der er nok opgaver til eleven.

Q: Jamen, er det ikke dyrt at have en IT-Supporter elev?
A: Nej, overhovedet ikke, startlønnen på en it-supporter elev er 50kr i timen, og du får endda et tilskud fra staten på 70.000 til at betale det med.

Q: Hvorfor har du ikke fået en elevplads endnu?
A: Sidste samtale jeg var til hos et firma, de skrev de at de havde over 150 ansøgere.
Avatar billede Henrik_JS Nybegynder
03. december 2010 - 13:54 #1
Har fået et job som IT-supporter.