Avatar billede karenglistrup Praktikant
03. november 2010 - 11:53 Der er 1 løsning

hente mailadresser fra mange indkomne mails

Min udfordring er , om det er muligt at hente adresser ud fra Outlook (jeg har Office 2007) fra en mappe, hvori jeg har trukket de indgående mails, som kommer fra mennesker, som jeg gerne vil sende et nyhedsbrev til.
Altså... Jeg har lavet en mappe indeholdende pt. ca. 400 mails i fra forskellige afsendere.
Den eneste måde, jeg kender til at finde mailadressen frem på er at åbne hver eneste hver for sig, og kopiere manuelt over i adressebogen.
Ikke alle disse mailadresser er i min adressebog.
(jeg kan i øvrigt ikke helt finde ud af princippet for hvornår en mailadresse bliver lagt ind i adressebogen - og hvordan man indstiller sådan en funktion?)

Mon det er muligt at ordne dette på en rationel måde, eller er der ikke anden vej end slavevejen?
Avatar billede niller10 Nybegynder
03. november 2010 - 22:09 #1
Hej,

du kan gøre det ved at bruge et VBscript, men det har jeg kun erfaring med på sider-side. Dvs. funktionen sker på den mail server som hoster dine mail adresser.

Ellers tror jeg der er slavemetoden :-(

men ta og skriv til Mxhotel.no - sikkert løsningen lige om hjørnet.

/Niller