Avatar billede barth Professor
02. november 2010 - 19:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows OLD

Hej. Jeg kører Windows Vista, og har et lidt underligt problem.
Jeg undrer mig over, at mit C-drev på min bærbare Zepto fylder langt mere end mit C-drev på min stationære Dell, hvilket det bestemt ikke burde når jeg ser på antal programmer m.v.
Når jeg kigger C-drevet igennem studser jeg over en mappe, der hedder Windows Old. Den fylder næsten 50 GB. Og der er en mappe der hedder Windows Old 000 der fylder 35 GB. Det er de suverænt største mapper på mit C-drev, og fylder altså i alt mere end 85 GB hvilket er mere en hele C-drevet på min stationære.
Hvad er det her for noget? Og kan jeg slette i dem????
På forhånd tak for endnu en gang stor hjælp her. :)
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2010 - 19:28 #1
Har du F.EKS opdateret fra Vista til w7 s å giver det en Ol d mappe - se her:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/How-do-I-remove-the-Windows-old-folder
Avatar billede barth Professor
02. november 2010 - 19:45 #2
Hej Haverslev. Tak skal du ha'. Jeg har IKKE opdateret til w7 men jeg vil prøve at køre diskoprydning som angivet i linket.
Tror du det gør nogen forskel, at jeg ikke har opdateret som du siger, men fortsat kører Vista, og vel og bemærke som der hele tiden har været installeret på computeren.
Eller nu slår noget mig: Jeg geninstallerede computeren for nylig. Måske er det "gamle ting" fra den oprindelige opsætning der ligger der. Men kan man blot slette de to mapper?
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2010 - 20:00 #3
Jeg geninstallerede computeren for nylig. Måske er det "gamle ting..... osv.
Ja, det er forklaringen :-)
Avatar billede barth Professor
02. november 2010 - 20:46 #4
Hej igen. Nu kørte jeg diskoprydning, og markerede så sletning af filer fra tidligere installationer. Det frigjorde 70 GB så det var super. Og der er forhåbentlig ikke gået noget vigtigt tabt. :) Tusind tak for hjælpen.
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2010 - 21:31 #5
Avatar billede barth Professor
02. november 2010 - 21:37 #6
Endnu en gang tusind tak.
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2010 - 20:41 #7
Selv tak.

Du skal ige huske at lukke spørgsmålet:
ttp://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede barth Professor
03. november 2010 - 21:12 #8
Det håber jeg, at jeg har gjort nu, men jeg må være ærlig og sige at jeg ikke rigtig ved hvordan man lukker. Dit link virker ikke. Men jeg har i oversigten trykket afmeld.
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2010 - 09:17 #9
Afmeld har desværre ikke noget med lukning og pointgivning at gøre

For at lukke og give points:
Når der er kommet et svar som du kan bruge, så klikker du ud for selve svaret i boksen "Acceptér dette svar". Derefter accepterer du svaret i den boks som dukker frem