Avatar billede smoother Nybegynder
29. oktober 2010 - 12:09 Der er 4 kommentarer

vand i bærbar, skærm flimrer!!!!

Hej allesammen,

Jeg fik desværre hældt lidt kurvand i min laptop og nu flimrer skærmen kontant, meget a la denne video på youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=jCYVfGVGWyY

BEMÆRK! denne video er IKKE min, den minder blot om min situation.

Jeg har prøvet at skille det hele ad, lede efter løse forbindelser og efter ting der skulle være beskadiget, men kan ikke finde noget.

Men computeren starter op, som sædvanligt kan jeg skimte gennem flimren.

Hvad skal jeg gøre?

Med venlig hilsen

                              /Smoother
Avatar billede The_Buzz Novice
29. oktober 2010 - 12:16 #1
Det er ihvertfald super vigtigt at få den tørret ordentlig igennem inden den bliver tændt, det er første ting.

Men det antager jeg at du gjorde inden du tændte den igen?

Spildte - slukkede øjeblikkeligt - tørrede den gennem flere dage uden at tænde den og dernæst skillede af og så om der var rester af væske?
Avatar billede The_Buzz Novice
29. oktober 2010 - 12:24 #2
Prøv at kobl en monitor til bærbar og se om den flimrer også.

1: Gør den det - så er det grafikkortet der er ristet.
2: Gør den det ikke - er det monitor på laptop der er ristet.

Det er mine forslag anyway
Avatar billede smoother Nybegynder
29. oktober 2010 - 12:32 #3
spildte, vendte på hovedet, tørrede, ventede 2 dage, prøvede at tænde, ventede 2 dage skilte ad.
Avatar billede smoother Nybegynder
08. november 2010 - 23:08 #4
Kan jeg skifte grafikkortet alene eller skal hele motherboardet skiftes?

Jeg kan ikke få tjekket med ekstern skærm, jeg kan ikke se ordentligt og tilslutte den anden skærm da det hele flimrer, jeg tilslutter en eksterne skærm gennem vga , men den tilslutter ikke automatisk.

jeg har prøvet at skifte skærmkabel, men ikke inverter.

john