Avatar billede farmeren Nybegynder
24. oktober 2010 - 13:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dataredning - måske Linux boot!?

Hej eksperter

Jeg forsøger at redde data ud af en 2,5" disk, som er "crashed".

Jeg har sat den til min PC via en sandberg USB converter, hvilket fungerer fint!

Disken bliver identificeret både af windows og af GetDataBack NTFS.

Problemerne:
Når jeg tilslutter disken i windows, går alting pludselig uendligt langsomt. Dette gælder også GetDataBack, som ofte siger "svarer ikke", eller crasher.

Derfor tænkte jeg om det er bedre at boote med en linux boot cd, eller lign!?

Jeg har dog fået GetDataBack til at køre!
Programmet melder en masse fejl i de forskellige sectors og jeg får ingen filer. Jeg har også forsøgt at lave et image af disken, hvilket heller ikke hjalp.

Jeg er ved at miste modet - har nogle erfaringer i vil dele, en guide!? Boot CD, eller måske et andet program!? Eller!?

Mvh Christian
Avatar billede mchlbk Praktikant
25. oktober 2010 - 21:47 #1
Ked af at sige det, men du får nok ikke så meget hjælp, når du har 850 points ude. ;)
26. oktober 2010 - 07:24 #2
Avatar billede farmeren Nybegynder
26. oktober 2010 - 10:52 #3
Hm, jeg skal måske kigge på mine tråde... igen.

Anyways, det lykkes at få reddet data på disken og i "ekspert-ånden" poster jeg selvfølgelig løsningen :-) .

Løsning:
Nyeste version af EASEUS Data Recovery - lavede image af den defekte disk - kørte fuld fuld data recovery på image - alle filer tilbage og læselige...

Mvh Christian
Avatar billede farmeren Nybegynder
26. oktober 2010 - 10:53 #4
svar