Avatar billede puddelundercover Nybegynder
21. oktober 2010 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne for port 80

Hej,

Jeg har to Windows 7 maskiner på et trådløst netværk. De virker perfekt, hver for sig, men da jeg installerede en webserver på den ene og forsøgte at tilgå den fra den anden, lykkedes det ikke. Lokale opslag på maskinen med webserveren fungerer fint.

Planen er, at jeg skal kunne tilgå serveren udefra - jeg har sat port forwarding op på min router, men der er ingen kontakt.

Jeg har forsøgt at lave en regel som åbner for port 80 i firewallen på servermaskinen, men ligemeget hjælper det.

Er der noget jeg overser?

Mvh
Magnus
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
21. oktober 2010 - 17:12 #1
jeg vil gerne hjælpe
gerne via teamviewer og msn..
munk
Det som er vigtigt er ip, porte og opsætning af serveren og browse den rigtige adresse fx 192.168.0.4 for en intern maskine og dermed vise index.html på serveren på .0.4 hvis det webserver er sat rigtig op.(http kigger altid på port 80 automatisk men skal opsættes på router hvis den skal gå til .0.4

Samtidig hvis den skulle kunne tilgås udefra.
din wan ip : fra udbyder ses med www.myip.dk
vh kristian
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
21. oktober 2010 - 19:20 #2
Hej Kristian,

Hvis jeg prøver at browse 192.168.1.103, 127.0.0.1 og localhost fra samme maskine som Apache er installeret på, så fungerer det præcis som det skal - men prøver jeg 192.168.1.103 fra en anden maskine, er der ingen kontakt..

Undskylder hvis jeg fik udtrykt mig uklart.

Min eksterne ip kender jeg, den er fast, men der er heller ikke hul igennem til 192.168.1.103, selvom jeg har sat port forwardingen op.

Jeg antager at det er noget med Windows 7 jeg ikke forstår mig på..

- Magnus
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
30. april 2012 - 15:06 #3
Lukker