Avatar billede dingdongrealdong Nybegynder
16. oktober 2010 - 20:04 Der er 11 kommentarer

læse fat 32 på min com uden at formater

hej jeg har en hd som jeg bruger til at optage på sammen med mit samsung 3d den er formateret i fat32 og jeg vil gerne åbne den i ntfs uden af formater og med data tab på min com og flytte film over på min com og omvendt er der et program eller er der en anden måde
16. oktober 2010 - 20:12 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Alle M$ Windows kan læse Harddisk FAT32 formatet, sååååå hvad er problemet ?

Eller så må du forklare lidt bedre *S* ...
Avatar billede dingdongrealdong Nybegynder
16. oktober 2010 - 20:15 #2
hej jeg køre med win7-64 bit
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2010 - 20:16 #3
Hvis det er FAT32 og der skal flyttes filer over 4Gb, så er det et problem.
I dette tilfælde, så converte alle diske til NTFS

http://www.frankie.dk/PDF-Dokumenter/Konverter_til_ntfs.pdf
Avatar billede dingdongrealdong Nybegynder
16. oktober 2010 - 20:18 #4
jeg vil gerne ligge nogle film over på min hd som er i fat 32 når jeg sætter den til min com står der jeg skal formater den inden jeg kan læse og åbne den
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2010 - 20:19 #5
Husk at skal alle dine diske converteres, så skal du bytte X ud med det drevbogstav som diskene har:

convert X: /fs:ntfs
Avatar billede dingdongrealdong Nybegynder
16. oktober 2010 - 20:28 #6
jeg ved ikke om jeg forklarede det ordenligt jeg har nogle film jeg gerne vil have over fra min com på min extern harddisk som kører i fat 32 og når jeg sætter den til min com står der den skal formateres til ntfs og hvis jeg gør det kan den ikke læses på mit samsung tv
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2010 - 20:42 #7
når jeg sætter den til min com står der jeg skal formater den inden jeg kan læse og åbne den

Se denne disk ses som en RAW disk i filsystem ?

Hvis ja, så har den mistet FAT Tabellen
Den kan genetableres med Testdesk eller ved at du formatere disken og opretter den igen i windows

Testdesk (kender det ikke selv)
http://www.altomdata.dk/testdisk_kan_redde_din_dag
Avatar billede dingdongrealdong Nybegynder
17. oktober 2010 - 14:25 #8
tak for dine svar jeg har på fornemmelsen at det er for de at midt tv  formatere min HD har prøvet de løsninger du foreslog mig uden held men tak for det ......
Avatar billede dingdongrealdong Nybegynder
17. oktober 2010 - 14:27 #9
tak
Avatar billede dingdongrealdong Nybegynder
17. oktober 2010 - 14:37 #10
ee
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2010 - 15:31 #11
Hvis HDD`en skal ændres til NTFS uden data tab, så har du fået løsningen i #3 og #6

Hvis den RAW, så #7

Ang.  #8 - så har jeg ikke kendskab til, at et tv kan / vil formatere en HDD

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3