Avatar billede jpi Mester
15. oktober 2010 - 15:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program med adgang til database på nettet

Jeg skal lave et program (sandsynligvis i VB.NET), som henter og gemmer data i en database som skal ligge på nettet.

Databasen forestiller jeg mig skal være en mySQL.

Spørgsmålet er så hvordan jeg skal lave mine kald til databasen ?

Jeg mener at der er noget der hedder webservices... er det smart at bruge i den sammenhæng ? Eller er der andre smarte metoder ?

Hvad kræver det af det webhotel jeg skal bruge ?

Hvordan er det med sikkerhed ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2010 - 16:01 #1
Direkte:

app----database

vil enten være umuligt eller ret risikabelt.

app----web service----database

lyder meget bedre.

Du skal bare have et web hotel som understøtter den teknologi som du foretrækker at lave web services i.

ASP.NET lyder oplagt for dig, men andet kan også bruges.
Avatar billede jpi Mester
15. oktober 2010 - 16:09 #2
Nu har jeg aldrig lavet webservices før...

Hvilke muligheder er der ?

Jeg ved at det kan gøres med .NET
Det betyder jo nok at webhotellet skal være et Windows-hotel ?

Til en anden del af projektet skal jeg bruge et Linux-hotel for at køre noget Joomla.
Er det muligt at køre webservices på en linux-webhotel ? Selvfølgelig er det det, men hvad skal de så være lavet i ?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2010 - 16:15 #3
Joomla er PHP.

Du kan godt lave web services i PHP.

For PHP will jeg nok gå efter noget RESTful POX/HTTP fremfor SOAP/HTTP, da SOAP supporten i PHP efter min mening er dårligere end i .NET!
Avatar billede jpi Mester
15. oktober 2010 - 16:28 #4
Kender du nogle gode websider, hvor jeg an læse om webservices til PHP ?
Avatar billede jpi Mester
15. oktober 2010 - 16:44 #6
OK.

Jeg skal nok finde noget med Google.
De var mere hvis du kendte et godt sted som du kunne anbefale :-)

Læg et svar, så får du point
Avatar billede arne_v Ekspert
15. oktober 2010 - 16:46 #7
svar