Avatar billede offs Nybegynder
14. oktober 2010 - 17:58 Der er 9 kommentarer

Hvilke printer???

Hej Jeg ved godt at det er et af de spørgsmål som I får helt utrolig mange gange herinde. Synes dog ikke jeg lige kan finde en fra nyere dato.

Men jeg skal have en ny printer.
Her et mindre firma, så det skal gerne være en økonomisk i drift, med indkøb af blæk/toner og andet.
Den skal kunne scanne og printe, det er faktisk det vigtigste.
Så skal den kunne finde ud af at være sat op til flere computere.
Hvis den kan kører trådløs er det et plus, men ikke noget must.
Jeg har max. 4000 kr at bruge på en ny printer.
Men er på herrens mark omkring hvad er godt og hvad der ikke er.
Så jeg håber at der er en hjælpsom sjæl herinde, der kan guide mig lidt på vej.

MVH Louise
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2010 - 19:19 #1
Skal du kunne printe i farver, eller er det kun sort/hvid?
Betyder nemlig en del for prisen.
Avatar billede offs Nybegynder
15. oktober 2010 - 13:54 #2
den skal kunne printe i farver og sort/hvid
Avatar billede 220661 Ekspert
15. oktober 2010 - 17:59 #3
Hvad er forholdet mellem sort/hvid og farveudskrifter?
Hvilket kvalitetskrav har du til farveudskrifter?
Avatar billede offs Nybegynder
16. oktober 2010 - 10:46 #4
Det er mest sort/hvid.
Kvalitetskravet til farveudskrift er ikke noget med at det skal ligne at det lige er kommet fra en professionel trykkeri. Men bare at det ser ordenligt ud. Så kvaliteten skal bare være til almindelig normalt forbrug. Hvis det giver nogen mening.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2010 - 12:23 #5
Ja det gør det.
Har selv en HP printer (officejet G55) som jeg har været meeget glad for i 11 år, så måske er det noget i denne retning man skal gå:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06a/18972-18972-3328064-3328082-3328082-3558902.html#null
Kender dog ikke den nævnte printer, og der findes flere andre mærker, som sikkert kan det samme. Hvis du er interesseret i at læse tests om printere, har Komputer for Alle lavet en del af disse.
http://komputer.dk/test/printere
En mulighed er jo selvfølgelig at købe to printere. En laser printer til at tage sig af alle de sort/hvide udskrifter, samt en multifunktions blæk printer til resten.
Avatar billede Lurendrejer Nybegynder
22. oktober 2010 - 09:00 #6
Dette er nærmest en advarsel. Jeg købte en Epson Stylos Photo PX700W Series. Trådløs forbindelse til flere computere. 6 farvepatroner og fin skanner. Efter et års meget moderat brug kom den med melding om, at blækpuder var slidt og skulle udskiftes. Jeg skulle henvende mig til Epson. Det korte af det lange: Nu nægter printeren at skrive, og Info Care (70124400) som Epson henviste mig til for at få oplyst pris, fortæller, at udskiftning af disse blækpuder er så dyr, at det aldrig kan betale sig at gøre det.
Blækpuderne skulle angivelig opsamle overskudsblæk, som for eks. opstår ved rensning af dyser.
Denne printer er altså en slags engangs-printer. Når blækpuderne er slidt op, smider man den væk.
Undersøg, om der er sådanne blækpuder i den, som du overvejer at købe. Jeg har haft flere blækprintere, men har aldrig mødt fænomenet før. Nu har jeg en rigtig god skanner, men ingen printer.
Venlig hilsen Kaj Andersen
Avatar billede 220661 Ekspert
22. oktober 2010 - 13:45 #7
#6 Surt show, og alt for hurtigt.
Min gamle printer der sidder printhovedet i patronen, og skiftes derved ved patronskift. Eneste minus er at der i farvepatron er 3 farver, hvor man måske skal smide en del farve væk ved skift. Har dog i mange år brugt refillblæk hvor jeg kun fylder på den del af patron der er tom.
Men det tager selvfølgelig tid og grisser en smule.
Farverne er dog heller ikke så gode som ved orginal patron.

Min næste printer skal være en laserprinter med scanner på toppen. Måske den model som den jeg linker til. Har læst i flere tests, at det ikke kan betale sig på sigt at spare på prisen ved køb af printer. Toner til de billige printere er mange gange dyrere en til de dyre printere.
Avatar billede Lurendrejer Nybegynder
24. oktober 2010 - 08:50 #8
Min, nu skrottede, Epson printer har også printerhovedet i blækpatronen. Det nye er, at Epson har opfundet nogle puder som opsamler overskudsblæk, for eks. fra rensning af printerhovedet og ved printning til kant (hvilket jeg dog aldrig har gjort). Det er disse puder som bliver fyldt op og skal udskiftes. Og det er denne udskiftning af puder, som koster mere end en ny printer. Når man ikke udskifter puderne, kan printeren ikke skrive mere. Jeg ved ikke om dette system findes på andre printere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. oktober 2010 - 16:34 #9
Svampe (eller puder om man vil :-) til opsamling af overskudsblæk, findes mig bekendt på alle blækprintere. Men de skulle såsandelig gerne kunne holde 10-20 sæt blækpatroner, eller mange tusinde sider. Det er yderst sjældent at jeg støder på problemet.

Jeg har vist en enkelt gang for 6-7 år siden haft fat på en der ikke ville printe mere - her tog jeg selv puderne ud, skyllede dem godt op i vand (det meste printerblæk er vandopløseligt - præcis Epson kører så med deres "DuraBrite", der vist ikke er), hvorefter printeren virkede fint igen.

M.h.t. printervalg, er jeg slet ikke så meget på printermarkedet som jeg har været, så derfor undlader jeg at anbefale noget. De eneste trådløse printere jeg har mødt, er fra HP - og umiddelbart har jeg ikke noget dårligt at sige om dem... - men jeg kan nu også godt li´ de almindelige printere fra Epson... - og holder mig omvendt fra de helt billige printere fra alle producenterne. De giver kun bøvl.