Avatar billede fkil Nybegynder
14. oktober 2010 - 14:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Outlook skriver =20 efter punktum..

Vi er omkring 50 der benytter Outlook 2007 op mod Exchange 2003. Nogen gange genereres =20 efter punktum i modtagne e-mail. Det virker helt tilfældigt hvor og hvornår fejlen opstår. Nogen der har en løsning på det problem?
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 19:55 #1
Nogle af de emails i får er åbenbart ikke skrevet med den "Character encoding" som jeres system køre med.

Det er der jeg vil kigge.

Det kan selvfølgelig også være noget intern formattering i køre med.

Source:
http://thedailyreviewer.com/outlook/view/outlook-2007-strange-symbols-characters-added-104637152
http://www.office-outlook.com/outlook-forum/index.php/m/465618/
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. oktober 2010 - 21:51 #2
Se denne tråd:
http://www.eksperten.dk/spm/917156#reply_7640731

Der får du en fyldestgørende forklaring.

/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 22:12 #3
Dejligt når man har ret :D
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. oktober 2010 - 22:50 #4
Ja, jeg vil mene, at du har givet svaret.
/ptj_11
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 23:02 #5
Ja, men den tråd du linkede til lukkede nu spørgsmålet helt af.
Avatar billede fkil Nybegynder
15. oktober 2010 - 08:17 #6
Jeg har læst de links der, men bliver ikke så meget klogere. Som jeg læser det, er der ikke noget at gøre andet end at sørge for at samme character set benyttes af både modtager og afsender??? Men umiddelbart troede jeg, det er et problem på min Exchange 2003 server. Det virker nemlig som om, det er opstået efter at Exchange måtte repareres efter et crash. Så jeg tænkte på noget lokalt opsætning af exchange 2003... Der har trods alt ikke været problemer i 6 år. Og ellers burde der jo være mange der har dette problem. Det virker bare ikke sådan.. Men jeg er ved at skifte til Exchange 2010 så kan jeg jo håbe på det løser sig der..
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. oktober 2010 - 13:13 #7
Fint nok. Lad os høre om udviklingen.
/ptj_11
Avatar billede fkil Nybegynder
07. december 2011 - 11:10 #8
Takker