Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 19:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mystisk problem med printer i openSUSE 11,3 . Ingen farver.

Jeg kan ikke  få min printer HP Office jet, til at printe med farver fra OpenOffice eller Gimp f.eks.

Ingen fejl fra testsiden i YaST.

YaST finder printeren rigtigt, Heller ikke fejl i testen fra printeren i YaST. Begge steder er der farver på.

Både i openOffice og Gimp bliver alt printet i sort/hvid med en ellers ok kvalitet.

Både når dokumentet/billedet  er åbnet fra OpenOffice eller direkte fra dokumenter i hjemmemappen.

Hvis en eller anden har en ide om hvordan det kan ændres, vil det være meget velkomment ?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 20:21 #1
rettelse:  Heller ikke fejl i testen fra printeren i YaST.----->heller ikke fejl testsiden i HP Devise Manneger.
Avatar billede linuxnewbee Nybegynder
12. oktober 2010 - 01:44 #2
Jeg har lidt det samme problem med en Konica-Minolta.

Prøv: Åbn udskrift (Ctrl+P) > Egenskaber > Enhed > så skulle der åbnes div. muligheder f.eks. Color Mode (prøv ICM Color Profile) hvis det findes.

Jeg aner ikke om du kan det samme på med en HP - men det er da et forsøg værd :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2010 - 08:54 #3
Absolut et forsøg værd. I egenskaber kan står den til: i.flg. driver og kan også stilles til farve. Selvom jeg ændrer det til farve, bliver det alligevel sort/hvid der trykkes ud ?
Avatar billede linuxnewbee Nybegynder
13. oktober 2010 - 04:26 #4
Jeg er ikke ekspert på printer-driver fronten, men jeg havde tidligere et et problem med udskriftskvaliteten på en HP sort/hvid laser printer. Jeg skiftede den officielle driver ud med en herfra: http://foo2zjs.rkkda.com/ - det virkede!
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 20:12 #5
Beklager den lange svartid.

Jeg må erkende, at jeg har svært ved at finde rundt i dit link

Min Printer er slet ikke nævnt. ? Min er ikke en laserprinter, men en gammel blækprinter. Jeg ser kun laserprintere nævnt ?

Kan jeg køre kommandoen gennem pakkehåndtering ?
Avatar billede linuxnewbee Nybegynder
25. oktober 2010 - 07:15 #6
Nej, det er via terminalen, men hvis den ikke findes såe....

Prøv at spørge på linuxin.dk
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 19:35 #7
Tak for dit råd.

Det er endnu ikke lykkedes at få det til at virke, så jeg prøver på

http://www.linuxin.dk/

Lukker hermed tråden, men skal nok komme med løsningen, hvis jeg finder den
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 17:42 #8
Jeg har det nogen gange med at gøre tingene sværere end nødvendigt.

Fandt ud af at der var installeret 2 printere i YaST, og efter nu at have fjernet det ene, virker det igen perfekt. :-)