Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2010 - 20:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Feedback på website til indie-spilfirma

Hej eksperter

Jeg har et lille tomands indie-spilfirma sammen med en kammerat. Vi har netop designet os en ny hjemmeside, som vi syntes er lidt mere moderne, men vil meget gerne have noget feedback på den.

Siden kan ses på denne adresse:
http://evergreengames.com/

Jacob
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 20:52 #1
Jeg synes, den fungerer rigtig godt og passer til jeres firma! Og den er jo dejligt simpel.

Jeg fandt dog kun ud af, at programmerne kunne downloades, ved at klikke på billederne, fordi jeg var nysgerrig. Jeg havde slet ikke troet, at det ville føre til download af spillet. Det kunne måske løses med et download-ikon i det nederste hjørne af billedet, i stil med pilene?

Men hvorvidt jeres hjemmeside fungerer, kommer jo an på et par ting:

    (*) Hvad vil I gerne opnå med hjemmesiden?
    (*) Jeg gætter på, at I vil have folk til at downloade og prøve jeres spil - men hvorfor? :)
    (*) Hvem er jeres målgruppe, hvis I da har defineret en?
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 20:53 #2
Jeg har først lige nu set at der står "click to download" i den første tekst, men tror alligevel, et ikon ville være fint. Måske skulle det først vises, når man holdt musen over billedet, så man i det mindste var forberedt, og kunne få lyst til at klikke. :) Folk (ligesom mig selv) er jo utålmodige og læser sjældent ting i den ønskede rækkefølge, når de er på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2010 - 21:12 #3
Ja, det må vi absolut overveje :)

Det vi ønsker at opnå er selvfølgelig at folk prøver spillene. Hvorfor? - det er vel derfor vi laver dem, for at andre skal syntes om dem :P
Vores målgruppe ligger vel primært i børn og unge, altså dem som gider spilde 5 minutter af deres liv på at skyde rumvæsner. Tættere på tror jeg ikke vi kommer det.

Måske er der andre forslag at hente?
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 21:34 #4
Jeg spørger, fordi de spørgsmål bør være dét, man har i tankerne, når man bygger og evaluerer hjemmesiden. :) Spørgsmålene kan besvares på mange måder, og det er kun jer, der kan gøre det, fordi kun I ved, hvad I vil.

Ok, så jeres hovedformål er at få folk til at prøve spillene; Så synes jeg bestemt, I skal have et download-ikon. Hvis det kun kommer frem, når musen er over, så ser man det jo, når man bruger pilene. Det synes jeg umiddelbart, ville være en fin idé.
I kunne måske også overveje at smide et link ind til at downloade alle i en samlet pakke? Sådan for den dovne, men nysgerrige. Bare et forslag. :)

Hvis jeres målgruppe er børn og unge, hvem tror du så, du skal afprøve hjemmesiden på? (Hint: ledende spørgsmål! :)

Det virker jo meget ligetil at afprøve på sin målgruppe, og alligevel er der alt for få, der gør det i praksis. Men det er den absolut bedste metode! Så start evt. med at høre i din omgangskreds.

Jeg var med til at lave et spil til piger i alderen 9-12 (kaldet "tweens") på min forrige uddannelse. Inden vi begyndte udviklingen, ringede vi til en lokal skole og spurgte om vi måtte låne deres 3. eller 4. klasse i en halv time. Så indøvede vi nogle spørgsmål om, hvad de kunne lide, hvilke spil de spillede, hvad deres hobbyer var, hvilke hjemmesider de besøgte, o.lign., og så optog vi vores samtaler med dem eller skrev noter. Det gav virkelig gode resultater og de var enormt begejstrede for det færdige resultat, da vi kom tilbage en måned senere. =) Det er en nem vej til et optimalt produkt / hjemmeside!

Det er også sådan, professionelle virksomheder afprøver deres produkter, hjemmesider og reklamer, men alt for få mindre virksomheder bruger energi på det, og det taber de stort på! Selv de mindste virksomheder bør gøre det sådan.

Håber du kan bruge noget af det! :)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 17:56 #5
Det ser godt ud :)
Lige ud ad landevejen, ikke noget at blive i tvivl om.
Og spillene ser "søde og sjove" ud - men det aner jeg jo ikke om de ER.

For der er ikke flodheste nok i verden til at overtale mig til at køre en .exe fil fra et ukendt website.

Var det ikke muligt at lave dem i Java/Flash i stedet, så de ku' køre i browseren ?
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 20:40 #6
Heldigvis er vores målgruppe ikke så forsigtige som brugerne på Eksperten.dk (selvom du burde være), men du har stadig ret.
Vi har eksperimenteret med nogle småspil i Flash, men jeg kan sku' ikke rigtig tage mig sammen til at lære ActionScript 3 helt til bunds.

Jeg får smækket et downloadikon på inden for et par dage. Kom med et svar w13, og jeg slynger nogle point op på din bunke :P
Avatar billede w13 Novice
11. oktober 2010 - 23:24 #7
Hehe. :)
Avatar billede w13 Novice
11. oktober 2010 - 23:35 #8
Tak for point! ;)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2010 - 00:07 #9
Så velkommen :)
Avatar billede nikbomann Nybegynder
12. oktober 2010 - 17:48 #10
Super fed og simpel! Dog ville det måske være praktisk at have lidt info omkring jer og jeres produkter :-)
Avatar billede mikaelch Novice
15. oktober 2010 - 16:37 #11
synes da siden godt må links fra forsiden videre til siden , godt nok besværlige at finde ud ad kunne det ikke laves lettere , med en normale forside
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2010 - 16:02 #12
#11, pointen med vores nye side skulle vist være, at man netop kan slippe for en kedelig forside. Måske kommer der dog en version uden alt det fancy stads.

Hvis der er nogle af jer andre der stadig følger med skal i være velkommen til at kigge på det foreslåede download-ikon.
Avatar billede w13 Novice
17. oktober 2010 - 20:50 #13
Jeg synes, det fungerer rigtig godt. :)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 22:35 #14
Fantastisk. Så holder vi fast i det :)