Avatar billede dang Praktikant
09. oktober 2010 - 21:10 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

htacess

Som efterspurgt i mit tidligere spørgsmåæ fik jeg lavet så et domænederr  pegede ind på min side blev vidrestillet til en undermappe.
Men hvis jeg klikker videre der så går det lidt i udu, så jeg har midlertidigt lavet så den bruger den url som den oprindeligt. ligger under.
Deet er det her domæne
http://www.savagesources.info/
der peger på det her
http://www.tornbjerg.dk/hp/savagesources/

og bruger den her

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?savagesources.info$
RewriteRule ^(/)?$ hp/savagesources/ [L]
Avatar billede w13 Novice
09. oktober 2010 - 22:22 #1
Kan du ikke smide et link til dit tidligere indlæg?

Og hvilket link skal jeg bruge for se den "udu", du omtaler? :)
Avatar billede dang Praktikant
09. oktober 2010 - 22:47 #2
Hvis du kigger på urlen så hopper den tilbage til tornbjerg når man klikker på et link i menuen.
Det kunne være fint hvis det vil forblive på savage....  domænet.
Avatar billede w13 Novice
09. oktober 2010 - 23:17 #3
Jeg har nok fuldstændig misforstået det hele, men skyldes det ikke, at du simpelthen linker til tornbjerg i menupunkterne? :)

Avatar billede dang Praktikant
10. oktober 2010 - 09:28 #4
Det er noget jeg har lavet for at få det til at virke ! Hvis man prøver at bruge det her link så kommer den ind på tornbjerg.index
http://www.savagesources.info/index.php?thump=fixes
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 10:16 #5
Ja, nu kan jeg se, at dét link matcher Tornbjerg.dk. Men hvordan kan det være? Du viser:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www.)?savagesources.info$
RewriteRule ^(/)?$ hp/savagesources/ [L]

- men der står der jo ikke "Tornbjerg.dk" nogle steder?
Avatar billede dang Praktikant
10. oktober 2010 - 15:05 #6
Godt spørgsmål, jeg er ikke lige så stiv i det htacess men det var det der virkede !
Tornbjerg.dk er vel underforstået når det stykke kode ligger på den server som tornbjerg.dk peger på !
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 17:34 #7
Har du mulighed for at rette dine links tilbage til det rigtige og så sige til, når jeg kan opleve problemet? Det tror jeg, vil gøre det meget nemmere.
Avatar billede dang Praktikant
10. oktober 2010 - 20:38 #8
Så er det sat tilbage ! Ser lidt underligt ud nu :)
Det er som om den slet ikke kan håndtere det efter .dk !
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 20:41 #9
Du prøver at indlæse stylesheetet: http://www.savagesources.info/gfx/style.css

- som ikke findes.
Avatar billede dang Praktikant
10. oktober 2010 - 20:47 #10
Der er ikke det store i den css, ikke noget der burde påvirke urlen. Det er bare nogle table border ting og HR border !
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 20:55 #11
Jo, men det er nok grunden til, at siden ser "lidt underlig ud nu", som du skriver. :)
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 20:57 #12
Under alle omstændigheder: når jeg klikker på et menu-link, kommer jeg til en side, der i virkeligheden hentes fra tornbjerg.dk, men URL'en står som savesources.info.

Er det ikke dét, du vil?
Avatar billede dang Praktikant
10. oktober 2010 - 21:13 #13
Nej, jeg vil gerne have at jeg kan navigere rund på savagesources domænet uden at få tornbjerg oppe i urlen !
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 21:17 #14
Jeg får heller ikke Tornbjerg i URL'en, jeg får fx. http://savagesources.info/index.php?thump=tools.
Avatar billede dang Praktikant
10. oktober 2010 - 21:26 #15
Ja, enten vælger at tornbjerg urlen som virker eller hvis jeg bruger den fulde url under savagesources så virker den ikke når /index.php?thump=tools er med ! Det jeg gerne vil er at få hele savagesources urlen til at virke hvis det kan lade sig gøre !
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 22:04 #16
Hmm. Ja, det er sgu et godt spørgsmål.. Jeg må indrømme, at jeg er lidt på bar bund. Vender lige tilbage, hvis jeg finder på et forslag.
Avatar billede dang Praktikant
11. oktober 2010 - 12:27 #17
Tusind tak, så stiller jeg det lige tilbage så det ser fint ud igen !
Avatar billede dang Praktikant
08. december 2010 - 15:21 #18
Send svar :P
Avatar billede w13 Novice
08. december 2010 - 15:39 #19
:)
Avatar billede w13 Novice
08. december 2010 - 15:51 #20
Tak for point! :)