Avatar billede Babystar85 Nybegynder
07. oktober 2010 - 19:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjæælp! Min pc fryser!!

Hej.

Jeg har lige købt et nyt grafikkort til min pc. Det er et Nvidia Geforce GTS 450

Problemet er at når min computer skal afvikle grafik (Se video på youtube, spille spil) så fryser den. Men der er ikke noget når bare jeg laver almindeligt arbejde, såsom at åbne vinduer, surfe på nettet osv.

Jeg aner virkelig ikke hvad det kan være.. I systemhåndtering er der ingen fejl i driver osv.

SmartDocter fortæller også at grafikkortet er ok.. Så jeg er rimelig meget på bar bund.

Mit styresystem er Windows 7 Ultimate 64 bit
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2010 - 20:06 #1
Jeg tror ikke din strømforsyning kan trække det!
Der kræves en PSU på minimum 400 Watt for at køre med det kort

har du sat stømstik i osv.
http://www.nvidia.com/object/product-geforce-gts-450-us.html
Avatar billede Babystar85 Nybegynder
07. oktober 2010 - 21:13 #2
Hej igen.

Jeg har en strømforsyning på 950W fra Corsair, og strømstikket er sat i.
Avatar billede Babystar85 Nybegynder
08. oktober 2010 - 00:07 #3
Hej.

Nu har jeg snakket med Nvidia. Først sagde de at jeg skulle opdatere driveren til mit grafikkort. Det gjorde jeg, men det hjalp ikke.

Nu siger de at jeg skal opdatere min bios. Jeg har de nødvendige filer og den nødvendige guide til det, problemet er nu bare at jeg ikke ved hvordan man bærer sig af med at starte windows 7 op i dos?
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2010 - 09:18 #4
Det kommer helt an på dit Motherboard.
Gå på deres hjemmeside og find bios downloads osv.
Tillige må der være en beskrivelse of "how to do"

F.eks til Gigabyte, der skal du slet ikke downloade Biosen selv, det gør deres @bios for dig.
Der skal du bare vælg opdater fra internettet, vælg serveren i Taiwan eller hvor du nu vil, og så sørg for at den genkender dit bundkort, derefter skulle den selv tage en back-up af den gamle bios version og downloade/flashe den nye version osv.
Avatar billede Babystar85 Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:09 #5
Mit motherboard er et ASUS P5Q3.. Der står at jeg skal gøre det i dos, men det kræver jo at jeg kan starte den i dos.

Jeg aner ikke lige hvordan det skulle gå til.
Avatar billede Babystar85 Nybegynder
08. oktober 2010 - 11:05 #6
Hej igen.

Nu har jeg opdateret driveren til mit grafikkort og bios i min pc. Men problemet er der stadigvæk. Så er det ikke grafikkortet den er gal med?

Problemet bliver i øvrigt hele tiden værre og værre. Nu er den også begyndt at fryse under opstart af windows.
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2010 - 18:46 #7
Det er vel ikke sådan at det er på grund af snavs og nullermænd i f.eks CPU/blæser og det er på grund af varme den lukker ned ?

http://www.fromsej.dk/html/rens.html
Avatar billede Babystar85 Nybegynder
13. oktober 2010 - 00:51 #8
Hej igen
Nej det er det ikke. Jeg fandt ud af at den var gal med kortet, så der er et nyt et på vej.