Avatar billede nyholm Novice
06. oktober 2010 - 21:15 Der er 4 kommentarer

Frontend med flere backend

Jag har en db som ær uppdelad i frontend och backend. Om jag har flera olika backends, ær det då møjligt att ha en dropdownlist før att vælja vilken backend jag vill køra mot?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
07. oktober 2010 - 07:17 #1
Det kan godt lade sig gøre, men det er ikke bare lige sådan.
Jeg har brugt det i et lønsystem jeg udviklede for nogle år siden, hvor det var lavet så man enten kørte i et live miljø eller i et test miljø.
Dog fandt jeg ud af at Access nogen gange ikke helt glemmer tilknytningen når man sletter den via kode. Det kan give nogle utilsigtede resultater og jeg valgte derfor at man skal genstarte programmet når man har skiftet backend.

Men konklusionen er at det godt kan lade sig gøre.
Avatar billede nyholm Novice
05. november 2010 - 11:20 #2
Jag har varit på semester och inte kunnat følja upp denna fråga tidigare. Om du har anvænt dig av dropdownlist, kan du ge exempel på kod att køra lænkhanteraren vid uppdatering av listen?
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
05. november 2010 - 11:58 #3
Spørgsmålet er ret komplekst og der er mange fælder.
Desværre kan jeg ikke pille koden ud af mit lønsystem - det er meget filtret ind i hinanden.
Men prøv at skrive    access multi backends  på Google, så får du masser af information.
Avatar billede nyholm Novice
05. november 2010 - 14:14 #4
Tack. Jag skall førsøka den vægen och se vad det ger.