Avatar billede fkil Nybegynder
01. oktober 2010 - 10:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VPN Router til Windows VPN klient

Jeg skal indkøbe en VPN Router/firewall. Jeg vil IKKE instalere nogen software VPN klient, men benytte Windows VPN f.eks. over PPTP. Jeg har kigget på CISCO, men det ser ud som om de alle skal have en CISCO klient installeret. Og det vil jeg gerne undgå. Jeg skal kun bruge op til 4-5 VPN brugere. Nogen der kan anbefale en VPN router der kan ovenstående...?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
01. oktober 2010 - 11:50 #1
Kunne det være en ide at skifte routeren i firmaet, til en router der understøtter VPN ..
for så kan du få nogle routere der lader firma trafik gå gennem vpn til firmaet og alt andet trafik går uden om vpn .. på den måde belaster du ikke firmaets linje ved alm surf osv..

samt diverse IM ej heller kører over vpn'en
Avatar billede fkil Nybegynder
01. oktober 2010 - 12:45 #2
Routeren skal bruges et sted hvor 2-3 forskellige firmaer skal have afgang. der står en firewall i forvejen som styres af et 3. firma. Planen er at route trafikken gennem den til min VPN router.

Grunden til at jeg vil benytte Windows VPN er at en PC skal koble sig op på flere lokationer, hvor der benyttes forskellige Firewalls. Min erfaring viser at det giver problemer, hvis der skal installeres flere forskellige VPN software klienter på en PC. De konflikter med hinanden.

Men jeg har faktisk nu fundet en router der kan klare det. CISCO RV042 kan håndtere Windows VPN.

Jeg lader spørgsmål stå åbent for kommentarer lidt endnu.
Avatar billede fkil Nybegynder
14. oktober 2010 - 14:22 #3
Slut