Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
30. september 2010 - 20:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til RAM

Jeg skal købe noget RAM. Jeg har installeret Windows 7 x64 på min maskine. Jeg vil gerne have min maskine til at kører hurtigere.

Lige nu har jeg 2 stk. 1 GB klodser som kører dual channel. De er DDRII 667 mhz SDRAM. Bundkortet understøtter også 800 og 1066 mhz.

Jeg har tænkt mig at købe 4 GB RAM (2x2). Mit bundkort har 4 pladser og jeg kan have max 8 GB (fx 2*4).

Mit spørgsmål går på om jeg skal købe 2x2 667 mhz og have 6 GB i maskinen, eller om jeg skal købe 2x2 1066 mhz og have 4 GB i maskinen totalt?
30. september 2010 - 20:36 #1
...Jeg vil gerne have min maskine til at kører hurtigere... - hvordan 'føler' du at det vil hjælpe med MERE RAM ?

---
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
30. september 2010 - 20:48 #2
Jeg har mange programmer åben på én gang. fx Skype, msn, chrome, security essentials, adobe, open office, filezila, winamp, eclipse, netbeans, mysql, apache, gimp, explorer, dropbox m.m.
Avatar billede teknik Juniormester
30. september 2010 - 21:14 #3
mit "bud" er, at du vil få en "sikker" gevinst ved at gå til 1066Mhz, men selv om den er "sikker", så er den ved almindelig brug yderst beskeden.

Selv om det er en 50% hastighedsforbedring på RAM, så skal du dog ikke regne med at realisere mere end 3-6% forbedring i responstid på systemet generelt.

Og når det gælder læsning fra disk, eller henten fra nettet.
- som er de situationer hvor man oftest venter. Ja så vil gevinsten være nærlig nul.

Det bedste motiv til at udvide ram kapacitet ville være hvis du jonglerer med virkeligt store filer.
Ellers vil du næppe mærke forskel, som Karise_Larry "hinter" til

Er du ude på at få et generelt vaksere system, så ville du nok have støre fornøjelse af at installere dit operativsystem, samt dine mest brugte programmer på en SSD disk.
...lidt dyrere og mere bøvlet, men med klart mærkbar gevinst.

mvh :-)
Teknik
30. september 2010 - 21:14 #4
That Makes Sense *S* ...

(Jeg vil lade andre for at kommentere 'rigtigt' mht RAM typer mm. ...)
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
30. september 2010 - 21:22 #5
Tak for svar. Ja jeg er godt klar over hvis jeg køber en SSD disk, en hybrid disk eller havde en større cache i mit system vil jeg få et vaksere system. Mit spørgsmål går på om jeg skal vælge hurtige RAM og så kun have 4GB, eller lidt langsommere RAM og så have 6GB.
30. september 2010 - 21:31 #6
PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
01. oktober 2010 - 17:45 #7
...PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) .... OK
Avatar billede PremiseRunningThin Nybegynder
20. oktober 2010 - 08:37 #8
a