Avatar billede kentclark Nybegynder
30. september 2010 - 17:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

css div bokse side om side

Hej allesammen jeg har et problem med opsætningen af en hjemmeside, som jeg håber i kunne hjælpe med.

min ide er at jeg skal have to div bokse ved siden af hinanden, og min wrap skal kunne følge med ned, når siden bliver større. altså når der komme mere indhold.

lige nu har jeg opsat siden på følgende måde:

<body>

<div id="wrap">
<div id="left"></div>
<div id="right"></div>
</div>

</body>

css:

#wrap{
margin:0 auto;
width:900px;
min-height:600px;
background-color:#353535;

}

#left{
float:left;
width:500px;
background-color:#C39;
}

#right{
float:left;
width:400px;
background-color:#06F;
}

og boksene bliver da også placeret rigtigt. problemet er bare at wrap ikke følger med ned når jeg fylder indhold i. Altså fylder jeg div boksen left ud med tekst, går den ud over wrap.
Avatar billede keysersoze Guru
30. september 2010 - 17:41 #1
put ind div ind som det nederste i dit wrap med style="clear: both;"
Avatar billede kentclark Nybegynder
30. september 2010 - 17:53 #2
Det virker sku:-) tusind tak for hjælpen det har kostet mig meget tid.