Avatar billede mstitdk Novice
29. september 2010 - 18:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af udstyr - AutoCAD Revit

Hey. som overksriften lyder vil jeg gerne have lidt hjælp til valg af bærbar og mus

Jeg skal starte på bygningkonstruktør udd her til Feb på UCN i Ålborg.

Jeg har fundet en bærbar

Intel Core i7-720QM processor 1,6GHz
8 GB DDR3 ram 1066 MHz
1000 GB Harddisk 7200 rpm.(2*500 GB)
Super Multi DVD-RW/Blu ray ROM
17,3" FULL HD Ultra BrightView skærm
ATI Radeon HD5850 grafik 1024/4091MB
LAN 10/100/1000, WLAN 802.11a/b/g/n
kortlæser, HD Webcam, Bluetooth
HDMI, USB 3.0, eSata,
baggrunds belyst tastatur
Børstet aluminium Finish
Windows 7 Home Premium 64 bit

men hvad med mus, er der nogen der kan anbefale noget der. ville gerne det var en model med bluetooth. kan også være at en anden maskine er bedre. jeg lytter gerne
Avatar billede haverslev Novice
29. september 2010 - 20:16 #1
Jeg har selv en søn, som går på Aalborg UNI, dog på Arkitektur og design linjen.

Han har/bruger en bærebar med stort set samme hardware som den du beskriver.
dog er hans kun med 6Gb ram, men anvender så Readyboost.
http://www.readyboost.dk/hvad_er_readyboost.html

Han bruger også programmer som f.eks reinos, 3d Max, auto cad osv. - han siger, at det ikke er rigtig godt og nøjagtigt nok med en trådløs laser mus som f.eks Logitech RX1000
Derimod er en Logitech G5 med ledn. meget mere nøjagtigt at bruge i den slags programmer (og for den sag skyld - spil også :-) http://www.pricerunner.dk/pi/110-452317/Mus/Logitech-G5-Laser-Mouse-Produkt-Info
Avatar billede mstitdk Novice
29. september 2010 - 20:46 #2
hva så med de logitech muse med 2,4 gHz trådløs forbindelse?
Avatar billede haverslev Novice
29. september 2010 - 20:59 #3
Det ved jeg desværre ikke, ved kun at han sigerr at den reagere for unøjagtig i trådløs og derfor bruger han kun en med ledning.

men jeg så f.eks denne, men om den er god nok ved jeg ikke:
http://www.pcworld.dk/art/101625?a=exp&i=0
Avatar billede panebb Novice
29. september 2010 - 21:50 #4
jeg bruger Logitech MX 600 Cordless Laser Mouse til Autocad og det fungerer fint
Avatar billede mstitdk Novice
30. september 2010 - 00:09 #5
ja men er det Revit du bruger?
Avatar billede mstitdk Novice
21. januar 2011 - 21:23 #6
Vi lukker og slukker tråden. jeg købte den omtalte PC. og det har kun været tommelfingeren ned af.

den har været til rep 2 gange inden for 3 mdr. og venter nu på den kommer tilbage. syntes det er dårligt at en ny pc til 16k skal til rep to gange inden for 3 mdr.

Første gang var da track paden begyndte at komem ud af top cover. 2. gang samme fejl, plus du har brugt metal værktøj på top coveret med det resultat at tasteturet er bøjet og hopper op af top cover hele tidenb

det er en envy 17 og top coveret er af alu. så det ses hurtigt