Avatar billede jonezs Nybegynder
28. september 2010 - 17:28 Der er 3 kommentarer

Restore image = formatering af disken?

Jeg har windows 7 og ubuntu 10.04 installeret. Har flyttet lidt rundt på mine partitioner således at jeg fik mere plads på ubuntu.

Da jeg fik min pc brændte jeg backup dvd'er, så nu ville jeg prøve og geninstallere/restore windows med dem. Den siger så "Restoring windows will overwrite harddisk" hvilket får mig til at frygte for min ubuntu install? Eller vil en restore kun røre ved min "nye" windows partition?

Takker
Avatar billede haverslev Novice
28. september 2010 - 17:36 #1
hvis du har Har flyttet lidt rundt på mine partitioner således at jeg fik mere plads på ubuntu

En recovery, vil formatere og installere pc`en som den var da du fik den, dvs. at den sletter/ændre på de partitioner som du selv har oprettet og ændret på.

Hvis maskinen f.eks havde et C.drev med windows på og f.eks et E-drev, så vil den ændre det tilbage til sådan, da det er et image af harddisken du har brændt ud.
Avatar billede jonezs Nybegynder
28. september 2010 - 17:40 #2
Mange tak! Det er rart og vide ;)
Avatar billede haverslev Novice
28. september 2010 - 17:44 #3
Selv tak :-)
"Restoring windows will overwrite harddisk" - JA sådan en advarsel skal man ALTID være varsom overfor, ellers græder man :-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3