Avatar billede huusom Nybegynder
28. september 2010 - 17:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Cat 6 kabler med Lexcom 125

Hej jeg skal have sat et hjemmenetværk op derhjemme og vil gerne køre Cat 6 kabler med LexCom 250 konnektorer, men jeg har en nogle Lexcom 125 konnektors liggende og mangler bare at købe noget kabel.

Hvis jeg nu køber Cat 6 kabel og lægger det som det skal være, kan man så ikke bruge LExcom 125 konnektorerne og senere skifte om til Lexcom 250?
Og hvis man kan, hvilken hastighed får man så ud af det?
Avatar billede Nereos Nybegynder
29. september 2010 - 19:57 #1
Jo sagtens, - men så sørg for at have nok med kabel inde bag ved, så har du lidt at give af hvis du vil skifte stik.

Du skal nok få en fin hastighed ud af det.
Selv Cat5e kan levere rigtig fine hastigheder, har personligt prøvet omkring 85MB/s i rå hastighed(målt med DU Meter så det er inkl header osv). Der begyndte harddisken at blive flaskehals tror jeg.
I øvrigt MB/s ikke at forveksle med mbit/s
Avatar billede huusom Nybegynder
29. september 2010 - 21:35 #2
Tak for dit svar. Det hjælper mig :-)