Avatar billede Jespermejlby Nybegynder
27. september 2010 - 20:26 Der er 5 kommentarer

Problemer med Firewall, Filezilla og Surftown

Hej

Jeg har nu i 2 dage forsøgt at logge på mit webhotel ved hjælp af Filezilla. Jeg har opsat den rigtigt i følge Surftowns guide og support, men alligevel kan jeg ikke logge på. Jeg har endda være nød til at besøge min nabo for at kunne logge på, så mine brugernavn og kode virker.

Jeg har mistanke om at det er min firewall der blokerede, men jeg har prøvet deaktivere den, og det hjalp ikke.

Hvad kan jeg ellers gøre? Er der nogle forslag?

Vh

Jesper
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 21:15 #1
systemgendannelse? (3 dage tilbage)
Kontrol af din internetforbindelse. Kører du med fast ip eller hentes den automatisk?
Virker dit internet til da andre ting du bruger det til?
Avatar billede Jespermejlby Nybegynder
27. september 2010 - 21:22 #2
Mit internet virker som det skal. Hvorfor skal jeg går 3 dage tilbage? Hvad skal det hjælpe? Hvordan ved jeg om det fast IP adresse?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 21:33 #3
For at rette evt. ændringer der er sket på computeren der gør at du ikke kan logge på.
Det kontrolleres ved at gå i egenskaber for dit netkort og vælger egenskaber for TCP/IP.
Herinde kan du se om Ip adressen samt dns server hentes automatisk.
Men hvis dit net ellers virker rigtigt, er der nok ikke sket ændriger her.

Må indrømme jeg ikke kender noget til vebhotel og heller ikke Filezilla. Men fortsætter med at kigge med i tråden.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
29. september 2010 - 10:11 #4
Er det et Windows eller Linux webhotel du har.??

Hvis det er Windows skal adressen f.eks. være wsw4.surftown.dk
Og du kan ikke bruge den hoved ftp du har fået af Surftown, ved ikke hvorfor men den virker ikke.
Du skal oprette en ny ftp konto som du giver adgang til et domæne, eller hele kontoen

Hvis det er Linux så behøver du ikke bruge et ftp program

Men ellers vil jeg da anbefale at du bruger SmartFtp, du kan prøve det gratis i 30 dage. Ellers koster det 200 kr. og det er pengene værd.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
01. oktober 2010 - 09:06 #5
Har du fået hul igennem.??