Avatar billede vilandt Nybegynder
27. september 2010 - 00:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slet slettede filer

Hej eksperter :-)

Er der et program der kan slette filer, som jeg allerede har slettet på min pc? Jeg ved at der er et program der hedder Ereaser, som sletter filer, og det bruger jeg nu. Men jeg vil gerne være sikker på at jeg får slettede de filer jeg har slettet før, uden at skulle formatere min hd.

Jeg har testet min pc med et program der hedder DiskDigger, og der dukker der filer(mega mange)op, som jeg troede var slettet fra min hd.

Jeg håber at i kan hjælpe :-)

På forhånd tak.

Vilandt
Avatar billede Nereos Nybegynder
27. september 2010 - 02:03 #1
CCleaner kan overskrive fri plads (Wipe free space)
http://www.piriform.com/ccleaner

Når programmet er installeret er der i hovedmenuen en mulighed for allernederst at "Rens ledig plads"
Her overskriver den simpelthen hver eneste bid på din harddisk.

Du kan evt. vælge den skal gøre det flere gange (længere tid!!!) under Indstillinger>Indstillinger>Sikkerfilsletning.

Det virker ;)
Avatar billede Nereos Nybegynder
27. september 2010 - 02:03 #2
Det er i øvrigt gratis hvis du skulle være i tviivl...
Avatar billede vilandt Nybegynder
27. september 2010 - 11:45 #3
Takker :-) Point bliver hermed sendt til dig.

Hilsen

Vilandt
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2010 - 17:55 #4
Hvis du sletter filer med Eraser er de slettede, og kan ikke gendannes, da filerne overskrives.
I øvrigt mener jeg også Eraser kan slette unused space.
Når du højreklikker på et drev kommer muligheden (Erase unused space)