Avatar billede XUq Nybegynder
24. september 2010 - 19:52 Der er 15 kommentarer

Ny køler til Cpu = Igen strøm

Hej(:

Her igår købte jeg ny CPU køler.. Jeg samlet det hele som det SKULLE igen! Og har haft kiggede i den nogle gange mere få at se hvad der kunne være gald!

Men problemet er efter jeg har installeret den nye køler få min DVD drev samt mine harddiske ingen strøm?

Er det Strømforsyning som ikke kan trække så meget strøm? Men Underligt før virkede den gamle (Standart CPU køler fra intell)

Nogen som kan hjælpe med at få svar?
Avatar billede jokkejensen Novice
24. september 2010 - 20:05 #1
hvad for en cpu køler købte du ? - og nej en PSU går ikke ned af en extra køler. Der er selvfølgeligt lige historien om dråben der fik bærgeret til at flyde over, meeeeen, jeg tvivler.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
24. september 2010 - 20:06 #2
.. sry var ment som en kommentar, afvis svaret.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 20:16 #3
hvilket bundkort - hvad hedder det
hvor stor er din psu - det står på den på siden
sryresytem
32 eller 64 bit
det er alt for lidt oplysninger du smider herind - husk vi er ikke tankelæsere eller seende andet end svagt seende - he he.

jeg har en 1000 watt psu i min pc - den bruger ikke mere størm end andre men så er der overskud men mindre kan da gøre det men en gammel standard psu på 300 watt er ikke god nok mere.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 20:17 #4
styresystem skal der stå
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2010 - 20:51 #5
Du MÅ have samlet et eller andet forkert.
En ny cpu køler kan ikke tage så meget strøm at der ikke er nok til andre dele.
Avatar billede XUq Nybegynder
24. september 2010 - 20:53 #6
Bundkort: Gigabyte GA-N680SLI-DQ6
CPU 3.0 Intell duel core

64 bit windows 7

jeg har kun 400 watt ? Men har 2 blæser foran + en ekstra bag på. Og oppe har jeg en rimelig stor blæser? Og ud af de 4 er 3 af dem med lys i?
Avatar billede XUq Nybegynder
24. september 2010 - 21:04 #7
Har kiggede ind og se op til flere gange hvad jeg kunne havde glemt! Og det eneste jeg kunne forestille mig er PSU?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 22:33 #8
http://www.gigabyte.dk/products/mb/driver/ga-n680sli-dq6_20.html

+

http://www.gigabyte.dk/products/mb/specs/ga-n680sli-dq6_20.html

jo det er meget godt men hvad med graffikkortet - det bruger jo også en del strøm
Avatar billede richardjensen Seniormester
24. september 2010 - 22:38 #9
Har du mulighed for at måle, om der er spænding til køleren.
Skal formentlig være 12 v DC .
Er der ingen spænding, har du nok sat noget forkert.
Er der spænding, men for lav => overbelastet PSU
Er der spænding - og køleren stadig ikke kører => køler defekt.
Avatar billede XUq Nybegynder
24. september 2010 - 22:46 #10
Ja har 2 grafikkort i? Og de begge skal have strøm

Jamen køler køre fint. ALT virker fint den kan bare ikke finde mine harddiske + dvd drev !:s Ligesom der ikke er strøm til det?

Men alle stik sidder i dem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2010 - 23:05 #11
Tag alt fra og slut det til igen?
Avatar billede XUq Nybegynder
24. september 2010 - 23:06 #12
Må jeg vel gøre(:

skriver når jeg har fundet fejlen (:
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 07:28 #13
din strømforsyning leverer for lidt strøm - det er jeg ret sikker på

det er mit bud
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 08:28 #14
Prøv at sætte den gamle køler på igen, virker det så. så er det din strømforsyning der er for lille.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2010 - 13:45 #15
Det er en køler. Tror ikke på den med for lille psu.
Det er jo begrænset hvor meget sådan en blæser kan bruge af strøm.

Men er i sikre på at det er køleren, så ville langt det nemmeste jo nok være at tage nogle af de andre blæsere fra i stedet for at skulle bytte rundt på kølere.

Virker det ikke med 2 x kabinet blæsere taget fra, ligger problemet ikke ved psu.