Avatar billede nxpx Nybegynder
23. september 2010 - 12:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Print server og remote offices.

Hej

Jeg har en print server kørende på en Windows 2003 box der tager sig af omkring 80 printere på det kontor vi har i Danmark. Desuden har vi et kontor i Sverige som ingen servere har, de har netværksudstyr og 3 eller 4 printere.

Hver gang en ny laptop til Sverige skal laves, kræves det at der oprettes hver enkel printer på hver laptop via "Tilføj printer -> lokal printer -> ny TCP/IP Port osv."

Her er mit spg. Kan man gøre sådan at alle printere i Sverige bliver oprettet på vores print server i Danmark. Når folk i Sverige vil printe vil den ikke bruge spool servicen på serveren i Danmark men på den lokale laptop for ikke at sende printet frem og tilbage via netværket?

Jeg håber det giver mening, ellers lad mig vide om i har brug for mere info.

Tak,
Jakob
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 13:33 #1
jo den vil sikkert bruge den danske spool..

så, ku du jo gøre dette:

1) lav en server i sverige der er medlem af det danske domæne
2) sæt alle printerne på den

så kan du stadig styre printerne fra danmark, men den bruger spool på serveren i sverige.
Avatar billede nxpx Nybegynder
25. september 2010 - 13:41 #2
Hej Sidewave

Problemet er bare vi ingen servere har i Sverige og nok aldrig får det da kontoret er så småt.
En desktop til at styre det, er heller ikke rigtig en mulighed da
alle har laptops.

Jakob
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 06:01 #3
En desktop kan da godt styre de få printere, bare kobl en printserver til. Og den skal have wifi.

Og desktoppen skal være logget på det danske domæne.

Server eller desktop, når den har denne opgave kaldes den alligevel for en server :D

Enten det, eller du må leve med at sende prints til danmark og tilbage igen :D