Avatar billede Hartlev Nybegynder
15. september 2010 - 21:01 Der er 11 kommentarer

Laser printer til hele hjemmet

Hejsa :)

Vi er en familie på fire, der leder efter en ny løsning med hensyn til printer.
Vi har fire stationære computere, som er koblet til kabelnetværk. Og to-fire laptops som primært er koblet på trådløst netværk. Lige pt. har vi fire printere (en til hver stationær pc). Denne løsning er vi godt trætte af, da den både er dyr og dum (fylder meget osv.).
Vi er derfor interesseret i at købe én fælles printer, som kan bruges i hele hjemmet på alle pc'er. Er dette muligt? Over netværket?

Det er et krav, at det er en farvelaserprinter, der samtidig kan skanne og kopiere. Derudover skal den være hurtig (er alle laserprintere ikke det?) og ikke alt for dyr i blæk.

Vi er absolut ikke ude efter en meget dyr printer, har ikke noget idé om prisen, men vores forbrug er ikke vildt stort. Samlet set printer vi 0-100 sider ud om dagen i hele hjemmet. Det er alt fra sort-hvid tekst til billeder, vi printer.

Håber nogle kan hjælpe med en løsning og evt. fortælle os, hvordan vi nemmest får det hele til at spille :)

På forhånd tak.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
15. september 2010 - 22:19 #1
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/print-kopi-scan/multifunktion/EPSPX720WD/epson-stylus-photo-printer-px720wd

http://www.epson.dk/content/DK/da_DK/products/photo_inkjet_printer/product_spec/DNK-Product-Specification-PX720WD-DK.ilocal.htm
Dette forslag er en foto printer inkjet med 6 adskilte patroner.
Dermed billige at skifte for hver enkelt og den kan kobles på usb, lan og wifi/wlan.
Som jeg har forstået.
Men lever ikke op til:
Det er et krav, at det er en farvelaserprinter!!!!!!

http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60950/s_level/34720
En af disse, men kan ikke se de har wifi.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2010 - 23:00 #2
0 til 100 sider, det var ikke så lidt.
Hvad er forholdet mellem tekst og billeder i denne sammenhæng?
95:5, hvor tekst er de 95 stk?

Hvis det er tilfældet havde jeg valgt en billig sort/hvid laser til tekst, og en billig multifunktion printer til blæk.
Billeder er nemlig billigere at printe ud i blæk.

i alt 2 stk printere med netværkstilslutning, så alle computere havde adgang til disse.
Avatar billede Hartlev Nybegynder
16. september 2010 - 15:05 #3
Hmm, det er meget forskelligt hvor meget vi udskriver. Nogle dage ingenting, andre dage op til 100 sider. Normalt printer vi ca. 40 sider om dagen (hele familien til sammen).
Det er kun i meget sjælden grad, at vi printer billeder ud. Dog sker det rimelig ofte, at vi printer dokumenter ud, der indeholder billeder. Derfor jeg tænkte, at en farveprinter ville være at foretrække.
Men det skal måske slet ikke være en laserprinter? Det er ikke et krav, den skal bare fungere og printe forholdsvis hurtigt..?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2010 - 15:59 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2010 - 16:00 #5
Avatar billede Hartlev Nybegynder
16. september 2010 - 18:40 #6
Tjah, tak for linksne.
Men kunne nu godt ønske noget mere konkret vejledning og ikke bare et link..
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2010 - 21:03 #7
Det er det jeg desværre kun kan hjøæpe med. Privat har jeg selv en printer til 3 computere. En printer der er 10 år gammel, så derfor blev det link. Håber der er en der kommer forbi med de vise sten.
Avatar billede Hartlev Nybegynder
17. september 2010 - 19:32 #8
Det håber jeg også, men tak for hjælpen ellers :)
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
17. september 2010 - 22:24 #9
kunnne du ikke bruge mine ideer til noget
Munk
Avatar billede Hartlev Nybegynder
18. september 2010 - 10:23 #10
Hov, beklager, havde slet ikke set dit indlæg :D

Men jo, det kan godt være, at det er sådan noget lignende vi er ud i? Vil i anbefale en sådan printer frem for en laserprinter? Altså vil den fint dække vores behov?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
18. september 2010 - 12:23 #11
Altså den bedste til at vurdere er dig og din familie
tjek det ud begge typer og snak  videre med eksperter / nørder her og butikker og tjek manual og tekniske ting
og vurder det
Og stil spørgsmål til det evnt også her
og husk AT skrive løsning/valg her
km