Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
13. september 2010 - 14:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sikker handel??

Hej alle

Tænkte på hvad den sikreste måde er at handle på nu om dage?
Efterkrav er jo afskaffet, så er man bare nødt til at stole på, at sælger sender varen, når man har overførst pengene?? Er der virkelig ikke andre muligheder?

På GulogGratis har de noget der hedder "G-handel". Det er rimelig smart, men ikke noget der kan bruges, hvis man handler med folk på andre hjemmesider :(

Hvad er jeres 'metode' til sikker handel??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. september 2010 - 14:22 #1
Hente varen personligt, og kontant betaling. Sikrest for begge parter.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
13. september 2010 - 14:26 #2
Ja oka, men tænkte alligevel på andre alternativer, hvis nu varen skulle sendes fra Sjælland til Aalborg?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2010 - 14:31 #3
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad003/?ref=197

Brug dit kredit/debit kort.

Her er du sikret i hoved og r.. af banken. Og for guds skyld ingen bankoverførsler, der hæfter du 100%.

/J
Avatar billede Bamma Nybegynder
13. september 2010 - 14:31 #4
Hvis det er en ukendt side, så google den om der er nogle der er blevet røvrendt, hvis det er en kendt side betal med betallings kort, i værste fald hvis du bliver røvrendt med betallingskort, giver pbs dine penge tilbage. Du skal bare ikke lave konto overførelser, der er ikke nogen dækning for hvis det går galt. efter som jeg kan se.
Evt hvis det er noget auktions handel brug paypal, de kan osse give dig dine penge tilbage hvis du ikke modtager varen. Da det er afsenderen der skal bevise at du har modtaget varen, så det kan ikke gå helt galt.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
13. september 2010 - 14:45 #5
Det drejer sig om en almindelig handel på Den Blå Avis. Men stoler sku ikke på nogen, når det kommer til om vedkommende mon sender varen eller ej.

Den gamle har eget firma - er det noget med jeg i så fald kan benytte mig af efterkrav hos Post Danmark? og hente pakken på posthuset?
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2010 - 15:26 #6
Læs evt her: http://www.privatbetaling.dk/

Efterkrav er ikke en option længere.
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
13. september 2010 - 16:09 #7
ser godt ud! jokkejensen, lav et svar, så får du lige point;)
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2010 - 16:12 #8
Ja det kræver selvfølgeligt at sælger er med, men har han intet at skjule så burde det ikke være en forhinding for ham at benytte.

Men som de også selv skriver derinde, så forlang lige et scan af kvitteringen, og et frisk billede.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
13. september 2010 - 16:12 #9
svar (:
Avatar billede dragonxd7 Nybegynder
13. september 2010 - 16:21 #10
yes;D

men får man egentlig leveret pakken til døren, eller til det posthuset?
Avatar billede Support_dba Nybegynder
14. september 2010 - 12:53 #11
Hej dragonxd7

Når du handler på nettet skal du naturligvis være opmærksom på sælgers identitet - Her vil jeg anbefale dig at tjekke om sælgeren har ladet sig cpr-validere på sitet (Det står oplyst under kontaktoplysningerne) - og evt. beder ham gøre dette inden handlen gennemføres.

Ved en cpr-validering på sitet undersøger vi, om de personlige data på brugerprofilen matcher oplysningerne i Det Centrale Personregister. På den måde øges sandsynligheden for, at sælger er hvem han/hun giver sig ud for at være.

Derudover vil jeg anbefale dig at mødes med sælger. Varen tjekket så man er sikker på at den svarer til beskrivelsen og betalingen foretages - Således er begge parter sikret deres del af handlen.

Er du usikker ifb. en handel, er du altid velkommen til at kontakte Support på support@dba.dk - Så tjekker vi gerne den pågældende sælger for dig.

Læs desuden vores råd til en sikker handel på sitet:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

Det skal siges, at langt de fleste handler på dba.dk bliver gennemført uden problemer, og at det hører til sjældenhederne, at der opstår problemer.

Held & lykke med handlen :)

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
Support dba.dk