Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
09. september 2010 - 12:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Feedback på portfolio

Hey alle i dejlige eksperter.

Jeg ville såmænd gerne have noget feedback på min portfolio.
Det er en multimediedesigners portfolio dvs. at jeg fremviser de ting jeg laver, min fremgang, min læring osv.

Der er egentlig ikke nogle konkrete ting jeg vil have svar på. Bare fortæl mig hvad der lige falder dig ind osv, al kritik god eller dårlig kan bruges.

På forhånd tak :)
Avatar billede Rosenborg Praktikant
09. september 2010 - 12:59 #1
Hej nallenilfisk

Jeg formoder at det er www.nataschadesign.dk som er din portfolio.

Først vil jeg sige at designet i sig selv er fint nok..
Du informerer at du er uddannet som multimediedesigner, som jeg også er :) for noget tid siden efterhånden..

Meeeen, der er jo sådan set ikke særlig meget at se af din eget arbejde, det som dominerer på¨din hjemmesiden er udgående link til forskellige tutorials.

Hvis du vil ansættes til diverse opgaver, baseret på din portfolio, skal alle tutorials væk fra siden, da du sådan set ikke kan bruge dem til noget som helst. Du skal vise hvad DU kan ikke ikke at du kan følge en tutorial, for det kan de fleste.

Du skal vise hvordan du udvikler dig, hvad du har lavet, og hvad du kan lave...
Du behøver sådan set ikke at lave noget til nogle andre for at vise hvad du kan, en fiktiv grafisk opgave som du har lavet for sjovt eller som øvelse til dig selv, kan du ligge ud så andre har et indblik i hvor dine talenter er.

I øjeblikket ligner din portfolio mere en blog end alt andet.

Håber du kan bruge noget af det jeg har skrevet..
Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
09. september 2010 - 13:56 #2
Hehe ups.. ja imellem al forkølelsen glemte jeg da at nævne min hjemmeside.. hehe ja det er www.nataschadesign.dk
Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
09. september 2010 - 13:59 #3
Narmor:

Tusind tak for den gode kritik har selv haft det med de fiktive grafiske opgaver i tankerne men har bare været i tvivl om hvor vidt det var en god ide..

tak for din tanke med tutsne, havde jeg faktisk ikke rigtig tænkt over, vil da se at få ændret det.

som nyuddannet multimediedesigner, føler jeg det er rigtig svært at få et arbejde skulle du evt. have nogen råd dertil.?
Avatar billede Rosenborg Praktikant
09. september 2010 - 14:39 #4
Multimediedesign uddannelsen har været i mediets lys for nogle år siden, og de har haft det svært ved at komme op, da man husker de negative ting bedst...

Denne gang var uddannelsen alt for overfladisk. Man lært en hel masse som grafik, lidt programmering som Actionscript i flash, kommunikations modeler osv... En hel masse, men desværre kun overfladisk, uddannelsen giver ikke indblik specifikt i en retning. De flere firmaer leder efter bestemte "talenter" som programmør, grafikker eller noget helt tredje.

Det du kan gøre, som du nok ved i forvejen er bare at søge søge og søge, desværre er vi i krisetider i øjeblikket, dvs at mange nødigt vil ansætte andre. Men du må bare klør på..

Nr.2 Mange stopper ikke med multimedie uddannelsen, men studerer videre. Dette kunne være på ITU (IT universitetet) som ligger på amager.

Nr.3 Du kan åbne dit eget firma hvis det er du føler dig godt klædt på til dette..  Det gjorde jeg, der mangler lige noget korrektur læsning, samt SEO optimering som jeg er igang med:
www.fotology.dk

Nr.4 Øvelse gør mester, som mange andre, blandt andet mig, starter de fleste af os med tutorialt på nettet eller finder en person som kan lære fra sig. Og så g¨år man bare igang, med tiden kommer du til at få dig en portfolio som sparker røv, så vil du sagtens ville kunne skaffe jobs som freelancer som så igen senere kan vise sig som et fast ansættelse.

Håber det hjælper noget :)
Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
09. september 2010 - 19:43 #5
Hmm ja nemt er det ikke. Søger i forvejen en masse Jobs og arbejde på at få en portfolie der noen lunde noget værd. Har også overvejet at starte selv men har ogsåå på fornemmelsn at markedet er meget mættet.

Tusind tak for din opbakning og kritik det er da bare super.

Hvordan har det været at starte eget firma?
Avatar billede mikaelch Novice
09. september 2010 - 19:55 #6
husk lav en blog på siden tilmeld den rss og feed portaler og være aktive i forskeligge forummer

husk tilmelde din sid også link kataloger

videre formidle hele din viden på siden vis stor kan det bliv den optimale side for søgemakiner for de elsker godt og unikt indhold , desuden begynder andre og linke til dig
Avatar billede Rosenborg Praktikant
10. september 2010 - 23:30 #7
Så er der svar :)
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. september 2010 - 10:40 #8
Hej Natascha.

Jeg faldt lige over din profil på eksperten.

Tillykke med din uddannelse, som du jo mere eller mindre lige er blevet færdig med. Jeg synes din nye hjemmeside repræsenterer dig rigtig godt. Den skulle nok kunne skaffe dig et par opgaver, når du deler dit visitkort ud rundt omkring :)

Nu nævner du at du overvejer at starte selv. Hvis du gør det, så vil du nok få brug for en ordentlig hjemmeside-platform, som gør at kunderne selv kan vedligeholde deres hjemmesider. Tag et kig på Sitemagic CMS (http://sitemagic.dk). Du vil nemt kunne lave designs hertil - prøv fx at downloade en skabelon fra hjemmesiden eller læs dokumentationen: http://sitemagic.org/dev/TplIntro.html

Hvad ville det koste at få dig til at lave en ny top til http://magichairdesign.dk/ ? Ejeren er ikke så glad for at det er børn der står i toppen, øverst til venstre. De tre små billeder er okay.

Jeg kan kontaktes på jimmy-x-powerzone.dk, hvis du har et godt tilbud. Erstat -x- med @ :-)
Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
15. september 2010 - 10:58 #9
Jamen tusind mange gange tak for feedbacken.

cms ja.. har jeg fået mange formaninger om, problemet er at jeg simpelthen ikke forstår hvordan man så meget som får det installeret.. derfor har jeg et ønske om at komme på et cms kursus så jeg endelig kan få det lært..
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. september 2010 - 12:14 #10
Det lyder som en god ide med sådan et kursus. Du kan dog også kigge på http://cms-guide.dk - her får du vist præcis hvad du skal gøre for at installere og bruge Sitemagic CMS. Video-klippene er korte og præcise, og derfor forholdsvist nemme at forstå.

Alternativt hjælper jeg også gerne. Hvis du skriver til mig på min mail, som jeg skrev tidligere, så kan du få min MSN. Så er jeg ikke så langt væk, hvis du skal have opsætningshjælp.