Avatar billede tmor Nybegynder
07. september 2010 - 16:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopiere tekst med linjeskift fra Excel - uden gåseøjne

Hvis man kopierer tekst med linjeskift fra Excel og indsætter i fx Notepad, står der gåseøjne om teksten - kan dette undgås?
Avatar billede tjacob Juniormester
07. september 2010 - 16:54 #1
Jeg tror ikke umiddelbart du kan undgå det.
Det har noget med den modtagende applikation at gøre.

Hvis du kopierer tekst ind i Word eller WordPad kommer anførselstegnene ikke, men de GØR i Notepad.

De eneste løsninger jeg umiddelbart kan se:

1. I Notepad: Erstat " med blank, eller:

2. Lav en makro der udfører kopieringen, og fjern anførselstegn
    med en Replace() inden tekst indsættes i tekstfil.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2010 - 17:32 #2
Avatar billede tmor Nybegynder
07. september 2010 - 17:44 #3
Ja, løsning 2 er nok min eneste mulighed. Dvs. en VBA-kode, der kopierer teksten i en celle, samt fjerner første og sidste gåseøjne (hvis de er der), når jeg klikker på fx Ctrl+C.

Så er spørgsmålet bare, hvordan en sådan kode ser ud? :)
Avatar billede tmor Nybegynder
07. september 2010 - 17:53 #4
@Vejmand: Mener du, at jeg burde lukke det andet spørgsmål? Jeg ved jo ikke, hvordan problemet løses, så derfor er det vel fair nok, at jeg forhører mig i denne gruppe..?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. september 2010 - 18:25 #5
http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser

Citat:
Det er ikke tilladt at:
.....oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
Citat slut.

+ man kan ikke se hvilke forslag du har fået, så man bruger tid på det samme som er foreslået før.

Det er såmænd bare det jeg mener........
Avatar billede tmor Nybegynder
07. september 2010 - 20:46 #6
Det er nedlagt..
Avatar billede tmor Nybegynder
16. september 2010 - 12:45 #7
Må nok hellere lukke.