Avatar billede Hartlev Nybegynder
03. september 2010 - 18:15 Der er 21 kommentarer

Internet hopper af, når jeg downloader noget?

Hejsa :)

Jeg har lige købt mig en ny bærbar (Acer Aspire TimelineX 3820TG 13,3").

Den virker umiddelbart som en rigtig god pc, men jeg har dog oplevet et meget irriterende problem med internettet. Problemet forekommer på flere måder:
- Nogle gange (Ca. 1/4) når jeg tænder pc'en er netværket automatisk deaktiveret. Jeg har umiddelbart ikke mulighed for at slå det til. Hvis jeg trykker fn+F3 (genvej til normalt at slå Wi-Fi til), er boksen med Wi-Fi grå og står på off. Jeg har ingen mulighed for at sætte det på on?
- Andre gange, når jeg tænder pc'en virker nettet fint. Det opretter automatisk forbindelse til det trådløse net, MEN: Lige så snart jeg downloader noget, ser en youtube-video, whatever, så slår nettet fra. Og så står jeg i samme situation, som nævnt ovenfor, jeg har ingen mulighed for at slå nettet til igen?
Eneste mulighed er derfor at genstarte pc'en, hvorefter nettet ofte virker, lige indtil jeg igen downloader noget.

Håber i forstår, hvad mit problem er :)
På forhånd tak for hjælpen..

(Ved ikke om jeg har oprettet spørgsmålet det rette sted, egentlig har problemet ikke noget med netværket at gøre, men derimod med pc'en, går jeg ud fra. Men kunne ikke lige finde en bedre kategori :))
Avatar billede Selas Nybegynder
03. september 2010 - 18:30 #1
Afinstaller den trådløse netværks driver og installer den igen (evt. den nyeste du kan finde).
Avatar billede Hartlev Nybegynder
03. september 2010 - 21:52 #2
Okay, det var også noget i den retning, jeg tænkte på.
Men vil helst ikke gøre noget forkert, så kan du eller en anden ikke forklare præcist hvad jeg skal gøre? :D
Når jeg går ind i enhedshåndtering, står der at jeg har to netværkskort:
- Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller
- Broadcom 802.11 netværksadapter

Går ud fra, at jeg skal afinstallere driveren til det nederste af de to kort? Ville blive glad for et link til en evt. ny driver..
Og nu spørger jeg måske dumt: Men når jeg afinstallerer driveren, så kan jeg vel ikke komme på nettet og installere den igen?? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2010 - 07:54 #4
Hvor opladet er batteriet, når du ikke har netværks kort til at starte op. Strømstyringen lukker for disse kort, når spænding på batteri falder for langt ned.
Avatar billede Hartlev Nybegynder
05. september 2010 - 13:09 #5
Jeg har nu prøvet, at afinstallere driveren og installere den igen. Umiddelbart fungerede det bedre end før, og jeg kunne downloade det, jeg skulle. Men ligeså snart jeg var færdig med at hente filen, hoppede den af nettet igen. Derefter var der igen ingen anden mulighed end at genstarte og håbe på forbindelse.
Så jeg har sådan set samme problem stadigvæk :/
Og batteriet har været på minimum 40%, så der burde fejlen ikke ligge.
Avatar billede Hartlev Nybegynder
06. september 2010 - 17:05 #6
Jeg har stadigvæk dette problem. Når jeg downloader noget, ser en film på youtube eller lignende ryger mit trådløse net af uden mulighed for at slå det til igen.
Nogle gange sker der også at min pc låser sig fuldstændig fast. Altså idet nettet ryger, går alt i stå, jeg kan ikke bevæge musen eller trykke på nogle knapper. Eneste udvej er at "dræbe" maskinen..
Det er kun med trådløs net slået til. Med kabelinternet virker alt fint..
Nogle der kan hjælpe? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 18:12 #7
Har du prøvet at gå ind i syslog?
I Xp højreklik denne computer-administrer-logbog.
Her kan du se de fejl meddelelser der er på computeren. Prøv at gå der ind, og skriv ned hvlke fejl den beretter om.
Avatar billede Hartlev Nybegynder
06. september 2010 - 18:57 #8
Nu har jeg prøvet at gå ind i syslog (altså logbog, der viser en oversigt over administrative hændelser?)
Under fejl får jeg følgende fejlmeldinger, der er opstået en del gange:

-NetBT: Navnet "HARTLEV-PC :20" kunne ikke registreres på grænsefladen med IP-adressen 192.168.1.82. Computeren med IP-adressen 192.168.1.79 tillod ikke, at navnet blev brugt af denne computer.

- BCM43XX: Broadcom 802.11 netværksadapter : Har fundet en intern fejl og mislykkedes.

Og så nogle andre, som vidst er ligegyldige..?
Går ud fra, at det er den nederste fejlmeddelelse, der siger noget om mit problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 19:16 #9
Hvad er koblet på dit net. En stationær og en bærbar?
Har du forsøgt at reparere forbindelsen?
Avatar billede Hartlev Nybegynder
06. september 2010 - 20:52 #10
På mit net hjemme er et par bærbare og et par stationære :)
Men problemet sker også, når jeg er på min skole?

Har forsøgt at reparere, uden succes.

Nogle gange sker det også, at pc'en går helt i stå? Altså hvor jeg kun har mulighed for at "dræbe" den. Mens den andre gange nøjes med at hoppe af nettet, hvor en genstart så er nødvendig for at komme på igen..
Men problemerne kommer altid ligeså snart jeg "belaster" internettet. Jeg kan sagtens surfe rundt på nettet, men lige så snart jeg f.eks. afspiller en film på youtube, går der ca. 1 min af filmen og så har jeg problemet (nogle gange går det uden problemer, men ofte ryger jeg af nettet eller min pc går i stå).

Tak for din hjælp i øvrigt :)
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 21:03 #11
Velbekomme.
Avatar billede Hartlev Nybegynder
06. september 2010 - 21:06 #12
Men kan du hjælpe mig yderligere? Eller en anden?
Ellers må jeg aflevere den hos acer :/ :/
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 21:16 #13
Hvor længe har du haft den? Har du haft problemet mere eller mindre fra dag 1?
Har du forsøgt sytemgendannelse (til før problemer opstod)?

En sidste ting:
Prøv at gå i systemoplysninger-hardwareressourser-IRQ.
Er der flere tjenester tilknyttet den samme IRQ adresse som dit netkort?
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 21:18 #14
Du kan også prøve at gå i komponenter, når du alligevel er i systemoplysninger og trykke på "enheder med problemer.
Hvad skriver den?
Avatar billede Hartlev Nybegynder
06. september 2010 - 21:39 #15
Jeg har kun haft den i en uges tid. Problemet har været der lige siden jeg tændte pc'en første gang.

På IRQ17 er der to tjenester:
- Broadcom 802.11 netværksadapter
- PCI Expres-rodport 2 for Intel(R) 5 Series/3400 Serie-chipsetgruppe - 3B44

I komponenter viser den ingen enheder med problemer..
Avatar billede Hartlev Nybegynder
06. september 2010 - 21:47 #16
Hmm...nu sidder jeg lige og tænder og slukker den lidt og sådan. Og nu har jeg oplevet to gange i træk, at når jeg tænder den går den i stå med det samme. Ikonerne når lige at komme og så går den fuldstændig i baglås, ingen reaktion med mus, ingenting. Eneste mulighed er at dræbe maskinen.
Så måske er den ikke helt rask? :)

Men da jeg nu tændte den igen 3. gang startede den fint op og har forbindelse til det trådløse net...Men ligeså snart jeg downloader noget, ryger den af nettet..
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 21:50 #17
PCI er jo det der binder det hele sammen på bundkortet, og kan ikke deaktiveres. Havde det været en anden tjeneste kunne man prøve at lukke denne, for at se om problemet forsvandt.

Synes ikke lige jeg har flere skud i bøssen.
I enhedshåndtering ser alt rigtigt ud. Ingen gule anmærkninger?
Avatar billede Hartlev Nybegynder
06. september 2010 - 22:00 #18
Okay, det er bare i orden. Tusind tak for hjælpen. Tror desværre jeg må aflevere den hos Acer :/

Den opfører sig bare så mystisk, synes jeg.
Jeg har lige prøvet, at slukke og tænde den tre gange med stik i og tre gange uden (da jeg havde en idé om at der var en sammenhæng). Alle tre gange med stik i gik den i baglås ligeså snart den startede op. Og alle tre gange uden stik i startede den fint op og oprettede forbindelse til net. Indtil problemet opstod (da jeg f.eks. så et youtube-klip) og nettet hoppede af..

Det er sgu mystisk...Men det må vel være noget med nettet at gøre, jeg har umiddelbart ingen problemer, hvis jeg starter op med kabel-netværk..
hmm..
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2010 - 22:07 #19
Det er altid de trådløse net der er problemer med. Næsten aldrig de kablede
Avatar billede Hartlev Nybegynder
06. september 2010 - 22:14 #20
Ja okay. Synes bare det er så mystisk, at den går i baglås...
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 08:38 #21
Det lader til at din computer fryser når den bliver belastet (udnytte båndbredde på nettet) - dette tyder på at den er gal med processoren, måske den er for varm, måske blæseren slet ikke virker..

Indlever din pc, den er helt sikkert i udu.