Avatar billede nemlig Professor
02. september 2010 - 19:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man anvende Nokia E66 som modem til sin PC

Hejsa.
Jeg har en Nokia E66 og en bærbar PC. Engang imellem er jeg steder henne, hvor der ikke er Wifi eller LAN, hvorfor det kunne være rart, hvis jeg via min telefon kan komme på internettet.
Jeg er klar over, hvis det er muligt, at forbindelsen vil være langsom.

Hvis det er muligt, hvordan forbinder jeg telefon og PC, og skal jeg anvende nogle særlige indstillinger i telefon og PC.
Avatar billede skau Nybegynder
02. september 2010 - 19:33 #1
Jeps - installer pcsuite fra nokia og benyt modem faciliteten.
Det virker både med kabel og over bluetooth
http://europe.nokia.com/support/product-support/nokia-e66/software
Avatar billede nemlig Professor
02. september 2010 - 21:06 #2
OK - jeg har nu installeret PC Suite, og når jeg tilslutter telefonen via USB, kan jeg på telefonen vælge "Tilslut pc til internet", hvilket jeg så vælger.
Dermed tolker jeg det sådan, at telefonen er klar.

Men hvad gør jeg så på min PC? Jeg anvender Windows 7?
Avatar billede kimtheman Novice
02. september 2010 - 22:10 #3
Hvis du lukker din lan/ trådløs forbindelse på computeren. Og tilslutter din telefon via usb stik. Og åbner Pc suite. Så skal der være mulighed for, at connect til internettet.

Du skal huske din 3G skal være aktiv på din mobil, og denne skal være sat op til, at kunne bruge internettet (Gøres igennem din telefon udbyder).

Bruger selv min Ericsson som modem på min bærbar, når jeg er ude at lave computere, eller er på camping. Så tilkøber jeg en service igennem mit abonnement ved telmore.dk, og får 1 eller 2 Mbit forbindelse.
Avatar billede nemlig Professor
03. september 2010 - 09:42 #4
Så fik jeg det til at virke. Det krævede også lige en hotfix fra MS til Win7, men derefter spiller det.

Komtheman: Sender du også et svar - så deler jeg pointene mellem jer.

Jeg takker for jeg gode hjælp. :)
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 10:46 #5
hep