Avatar billede jonezs Nybegynder
02. september 2010 - 10:57 Der er 2 kommentarer

win7 recovery partition, hvor nødvendig er den?

Hej.

Jeg har en asus UL80VT med preinstalled windows7.

Da jeg startede min laptop for første gang lavede jeg 4-5 backup dvd'er. Så mit spørgsmål er følgende: hvor nødvendig er det med en 15 gb recovery partition når man har backup dvd'er i skuffen? Jeg arbejder på Ubuntu normalt, men bruger windows7 dual boot engang imellem. Min linux partition har i øjeblikket brug for alt den disk plads den kan få, derfor jeg kigger sultent på min recovery partition.

Takker.
Avatar billede Blandy Praktikant
02. september 2010 - 11:25 #1
recovery dvd'erne er kun til at genoprette med. du skal stadig har partitionen for at kunne genoprette en ny windows 7 installation. uden den kan du ikke bruge dine dvd'er.
Avatar billede Selas Nybegynder
02. september 2010 - 12:48 #2
Når nu du kører med linux går jeg udfra du godt kan installere windows selv, og når man laver en manuel installation slipper man jo for at have de gamle drivere fra et image plus de der irriterende småprogrammer "mærkevare" producenter pleje at smide på computeren. Og så slipper du for den partition.  xD