Avatar billede krohn Praktikant
28. august 2010 - 08:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning Cisco Aironet 1242G

Jeg står og har brug for noget hjælp. Jeg skal sætte 7 access points op til vores personale hjælp. De er af typen Cisco Aironet 1242 (AIR-AP 1242G-E-K9).
Vi har DHCP server gennem en win 2003, og vil gerne have dem sat op i et hotspot der er spredt ud over et par etager. Hvor der kun ses en SSID "Hotspot"
Der skal ikke være sat sikkerhed til, de skal være åbne (vores bandwith / user manager software styre dette).
De har fast ip, men kan ikke lige se mig i gennem hvordan jeg får dem sat "sammen" og får repeater funktionen til at virke..
Vi har ikke en kontrakt ved Cisco, så der var ikke det store hjælp at hente.
Jeg har programmet "IPSU" fra cisco og kan tilgå dem via deres web interface.
Avatar billede riversen Nybegynder
28. august 2010 - 10:10 #1
har ikke selv forsøgt, men mener du bare skal sørge for station-role ikke står som root på de 6 af dem
Avatar billede krohn Praktikant
03. september 2010 - 07:29 #2
Ok, men skal have dem til at køre som "Gateway" og ikke "Router". Ved ikke om det er det samme for denne type, men på de gamle Linksys var der forskeld, dette er fordi vi har et admin software der køre på systemet. (Antamedia)
Avatar billede krohn Praktikant
08. oktober 2010 - 23:57 #3
Ok, det lykkes, fandt IP med IPSU fra Cisco,
Og måtte så igang med at støve deres artikel DB i gemmen, og "prøve" mig lidt frem..
Hvis du ønsker "lidt" point tildeler jeg dig gerne nogen, for din tid..
Avatar billede krohn Praktikant
09. januar 2011 - 20:14 #4
Lukker her, gik den "lange" vej og læste en del.